Sportsnack (fotboll, hockey, m.m.)

Äkta kärlek.

Vem har sagt att kastade bengaler ger en mysig stämning?

Vet ni vad som föranledde detta?

Förmodligen någon som tyckte att det var otrevligt att hålla i bengalen och kastade den istället…
Hur f-n ska jag kunna veta varför någon kastar in bengaler??

1 gillning

Ja, att polisen gjorde sitt jobb och att huliganerna kände sig kränkta.

Jag trodde polisens jobb var att se till att det inte togs med bengaler in på läktaren så bevisligen har dom misslyckats totalt med sitt jobb. :wink:

Ju mindre kuk du har desto fler kan du smuggla :wink:

jhenrikj visste uppenbarligen…

Det handlar om idioter som inte behöver en större gnista…

det är arrangörens ansvar tror jag, men visst, gör man en visitation i syftet att beslagta grejjerna så har man ju inte riktigt lyckats nej…

Polisen tog en buss och de som var med på bussen fick inte gå på matchen. Problemet var att det fanns fler bussar och folk som inte åkte buss.

Polisen stoppade en buss och visiterade passagerarna. Några av dem fick inte se matchen. Men majoriteten gick det. Däremot kom de kraftigt försenade till arenan.

24:e November ska det inte spelas fotboll utomhus så pass långt norrut som Östersund.
Tänk -10 och snöoväder.

Fotboll är en sommarsport.

Så lät det inte när de mötte Arsenal i februari 2018

2 gillningar

Kul att det här kommer upp :slight_smile:

Jag tycker det ser ut som han vaket håller sig utanför kortlinjen i ögonblicket bollen slås - eller?

Men strax före det har ju Ekström själv kvitterat, när han rycker loss efter att ha varit runt en meter onside när passen slås, kolla från 3.00 i det här klippet:

Varför underkänns det målet?

Man är offside även om man är utanför kortlinjen.
Dock inte om du ligger där skadad sen en tidigare situation.

Ekströms offside-mål är ju rätt uppenbart felvinkat. Men det vinkas tidigt och försvaret slutar ju lira. Så det går inte att säga säkert att han hade gjort 1-1 på returen på eget skott om flera backar kommit rusande.

Aha, visste inte att man är offside när man är utanför plan. Tack för info! Tänk att man varit intresserad av fotboll så länge utan att ha koll på den grejen :roll_eyes:

Vid Ekströms uppenbart felaktigt avblåsta kvitteringsmål hade det inte hjälpt vad Barca-spelarna hade hittat på - de hade inte haft en chans att hina upp Ekström. Det gjorde ingen :smiley:

What?! Är man?

Det var överraskande. När ändrades den regeln?

Man kan alltså inte undgå offside genom att tex hoppa in i målet i samband med hörna?

Citat från regelboken:

“En spelare i det anfallande laget får kliva av eller stanna utanför spelplanen
för att inte bli inblandad i aktivt spel. Om spelaren återinträder från mållinjen
och blir inblandad i spelet, innan nästa spelavbrott eller innan försvarande lag
spelat iväg bollen mot mittlinjen och bollen är utanför dess straffområde, ska
spelaren anses befinna sig på mållinjen vid offsidebedömning. En spelare som
avsiktligt lämnar spelplanen och återinträder utan domarens tillstånd utan att
bli bestraffad för offside, och får en fördel ska varnas.
Om en anfallsspelare förblir stilla mellan målstolparna inne i målet när
bollen går i mål ska mål dömas, om inte spelaren gör sig skyldig till en
bestraffningsbar offside eller ett brott mot Regel 12, då spelet ska återupptas med en indirekt eller direkt frispark.”

2 gillningar

Bättre förklarat än min korta mening.

1 gillning