Sportsnack (fotboll, hockey, m.m.)

Du menar Hovrätten va? HD är inte aktuell ännu. Daniel Kindbergs lättnad över nya rättegången: ”Ska vinna”

Korrekt

1 gillning

Även vid konkurs kan de bli betalningsansvariga, även om de inte går i konkurs men har skulder kan de slippa bli betalningsansvariga. Inget är solklart inom juridiken kring konkurs eller rekonstruktion av bolag. Oaktsamhet finns ju nämnt i lagtexterna, det är ju synnerligen subjektivt vad som är oaktsamhet och vad som inte är det.

VM-finalen i dodgeball mellan USA och Kanada 2014. Det är fasen riktigt spännande. https://www.youtube.com/watch?v=Spu6OlAZHUo

Plötsligt händer det…

Pengarna direkt från Kindbergs konto på Cayman-öarna ?

Vet inte - tänkte kolla men mitt login verkar inte funka :frowning:

Ja de vill ju inte berätta vilka som pyntat den här gången heller.

Det brukar ju alltid vara någon arab i slutänden, direkt eller indirekt. Tidigare var det ju ryssar ibland men de har väl svårt att skyffla runt sina slantar nu.

Senast, eller näst senast, var det nåt cypriotiskt bolag med omsättning på 3 Mkr som gick in med 15 millar.

Svårt för Östersundsposten att gräva i detaljerna kring detta, Tingsrätten bryr sig nog inte om hur bolagen på Cypern sköter sin ekonomi och även svårt för Östersundsposten att få fram Cypernbolagets bokföring.

Givetvis skulle Kindberg ha haft ett målvaktsbolag på Cypern för sponsringen som knäckte hans anseende, det var en miss av honom.

Det kom givetvis aldrig några pengar från Cypern. Det var bara en rövare från ÖFK för att lura licensnämnden.

Jo, badminton på världsnivå är sensationellt underhållande.

Han undviker dock grundproblemet: Att den sk “lilla klicken” återkommande orsakar skiten.

2 gillningar

Alla kostnader för arrangemang av matcher borde bäras av klubbarna. Då skulle saker lösa sig på ngt vis.
Kanske är detta värt en flytt till sporttråden?

Jag tycker åtminstone bengaler borde vara tillåtna. Fotboll ÄR publiken. Ska man gå åt hockeyhållet och dundra på med PA-systemet vid varje spelavbrott och barnsliga entréer genom lejonhuvud eller liknande så dör fotbollen. Publiken ska låta, synas och vara allmänt stämningshöjande.

2 gillningar

Om bengaler tillåts slutar jag gå matcherna!

4 gillningar

Så länge bengaler är förbjudna kommer jag aldrig gå på fotboll.

Jag kommer inte gå på fotboll om dom blir tillåtna heller i och för sig.

4 gillningar

Ja. Publiken är grejen.
Bengaler på läktaren är säkert och ofarligt. Helt otänkbart att det blir elände av sådant.

I stort sett alla som går regelbundet på fotboll var rörande överens om att polisen överreagerade. Den lilla klicken gjorde sin demonstration och lämnade sen direkt arenan.

Förbundet, domaren, båda lagen. Alla ville spela vidare.

Polisen sa nej.