En händelserik match men det är ingen höjdarkvalitet på spelet.
Det är väl ungefär 0 risk att holländarna förlorar nästa mot det vinnande laget ikväll så bästa vore väl att man får se lite mål, slagsmål och röda kort.
Grym räddniing i matchens sista sekunder!
Bisarr räddning. Helt bisarr
Den mest underhållande matchen på ett tag, inte bara bollande fram och tillbaka mellan anfallande vid mittlinjen mot ett kompakt försvar.
Idag fredag en mycket intressant etapp i Tour De France, den individuella etappen med intervallstart, i fjol var Vingegaard omänskligt bra, är han i lika bra form i år ?
Har bara hunnit till etapp 4 första rejäla bergsetappen, och den enorma vurpan för ett par månader sen där han punkterade lungan märks. Men han hängde med Pogacar en förvånansvärt bra bit då rycket vid slutet av den stora stigningen kom. Tror inte han är helt med i mixen för TT idag även om det skulle bli bergigt, han är inte tillbaka helt. Men kommentatorerna är övertygade om att han kommer att bara bli bättre under tourens gång.
Remko Evenepoel, ung belgier med ett jäkla temperament, som också skadade sig illa i samma krasch ser bra ut, och är världsmästare i TT. Men Pogacar har varit oslagbar i år och har till skillnad från alla andra i toppen lyckats undvika våldsammare krasher. Han var 2:a efter Jonas i förra årets TT på touren… (TT - time trial - intervallstart)
Håller ihop för trycket, mot
?
Kommer att lyfta sitt spel så att
får respass?
Undrar lite vad älgen diskuterade också, vad som inte var sport för honom.
Öhlburk skulle man heta
Lever Lasse-Gurra?
… idag lärde jag mig att VAR inte används på gulkort-situationer men däremot rödkort-situationer … kommentar överflödig.
Man behöver med andra ord ytterligare ett system som avgör om det är gul eller röd situation.
Från SvD: “…Superstjärnan skriver ett nytt kontrakt med klubben, och blir rikligt belönad för det. Enligt amerikanska ESPN är kontraktet värt hisnande 101,35 miljoner dollar, motsvarande 1,05 miljarder kronor.”
LeBron får en miljard för två säsonger. Vilket i min hjärna översätts till att Lakers räknar med att tjäna mer än en milljard på att just LBJ bollar för dem i två år.
Mycke’ pengar finns det…
Det tar dom in enbart på merch
Det där är nåt jag aldrig förstått, varför gå omkring med en tröja eller en keps med namnet på en idrottsstjärna och dessutom betala extra för det ?
“the name in the front is a hell of a lot more important than the one on the back”.
Men köper man en lagtröja kan man ju köpa en med sin favoritspelare samtidigt…
Förstår inte heller.
När jag som liten pojk köpte min Gais-tröja ville jag ju ha mitt eget namn på ryggen vilket jag fick.
Går det ens att få idag då alla matchtröjor som säljs verkar vara förtryckta med kända spelares namn ?
Ja, det skulle väl vara Gais-tröjorna då eftersom Gais inte direkt har några kända spelare…
Merch är en kassako. När Beckham gick till Real, för en fantasisumma på den tiden, så tog Real in hela kostnaden enbart via ökad tröjförsäljning i sydostasien och Japan.