Sportsnack (fotboll, hockey, m.m.)

Det där 1-1 av England är nog offside och det ser man utan VAR. Ganska fumligt gjort av dem.

Ja det tror jag också. Okunskap och en tendens att vilja tolka allt till sin fördel.

Nu ska alltså även helt självklara offside-mål först godkännas för att sedan VAR-granskas och dömas bort (syftar på Englands 1-1) :joy: Heja fotbollen!

1 gillning

Varför inte effektiv tid? Är det ens nån som föreslår det.
All maskning hade ju försvunnit

2*35 hade räckt

När kommer VAR-granskningen på om Englands inkast före målet verkligen kastades från samma plats som bollen passerade linjen? :crazy_face:

1 gillning

Det går fort nu

Undra om VAR-runkarna tycker att en centimeter hit eller dit är lika viktigt där :slight_smile:

Ja rätt ska väl vara rätt? Ingen detalj är för liten…

Jag tycker ni börjar låta lite grand som rättshavarister :wink:

1 gillning

Haha, skrev typ samma sak på Twitter.

Apropå VAR: Fotboll: Jonas Erikssons nya domarsågning: ”Beslutsimpotenta” | SVT Sport

NU händer det grejor!
Spanien är fullständigt, helt, totalt överlägsna Georgien.
Åsså fummel och självmål.
Go, Georgien!

Tror nog Spanien vinner ändå, men kul start blev det.

Ett bra bevis på att VAR alltså inte funkar. Spanien blir bestulna på en hörna. Sekunder senare kontrar Georgien och gör 1-0.
Varför skulle den hörnan inte vara viktigare än en stortå offisde?

2 gillningar

@Vattenmannen, du som jobbar med att kunna saker om bla fotboll: Varför i h-e är nästan alla lag så ovilliga att verkligen kontra och chansa lite?
Är det så riskabelt så att de nästan helt ger upp sådana försök?

Offside vid Spaniens mål, trodde jag.

Vi pratade om det senast igår, Och konstaterade att bränner man en kontring blir man oerhört sårbar för kontring på kontringen.

Han står i klart offside-läge när skottet kommer, men hoppar sen åt sidan.

Var är ren skit.

Spännande att fotbolls EM är så stort i Kina. Sänds nästan överallt men givetvis utan publikljud.

1 gillning

Kollar lite sammandrag från matcher i EM jag missade under minisemester. Otroligt fina mål då de visas ur lämplig vinkel i repris. Undrade lite om det med AI går att hyfsa till kvaliteten på matcherna från 1982, året då de snyggaste målen gjordes i VM, Boniek/Latos och alla brassemål, och kanske till och med presentera dem från olika vinklar? Skulle vilja ha Bonieks mål filmat från “straffpunkten”. Kul om man själv kunde välja vinkel.