IFK Motala hoppar av elitserien i Bandy, konflikt med kommunen som inte vill satsa på att bygga en hall, omstart i division 1.
Det kan nog bli klurigt att hitta någon som är redo att ta steget upp, IFK Vänersborg som åkte ur i kvalet har ju redan tappat halva spelartruppen. Rättvik hade ju inte ett slagkraftigt elitserielag och det är synnerligen tveksamt om de kan ha det nästa säsong.
Boltic har ju en stolt tradition men även deras trupp är lite tunn för elitserien.
Kanske läge att minska ned från 14 till 12 lag.
Även i allsvenskan har det blivit ett avhopp, Borlänge hoppar av.
För klubbarna i allsvenskan är det alltid tufft med ekonomin, låga intäkter och långa dyra resor. Kanske läge att dela upp i norr och söder igen ?
Luke Littler ångar på.
I går kväll tog han sin tredje delseger i Premier League och är i praktiken klar för slutspelet trots att 3 tävlingar återstår.
Sedan rask transport från Liverpool till Graz i Österrike där han ikväll spelade första matchen i Austrian Open. Han såg faktiskt lite sliten ut men vann ändå komfortabelt med 6-2 mot en österrikisk kvalspelare. Enligt kommentatorerna inte helt enkelt med förflyttningen mellan Liverpool och Graz, inga direktflyg utan minst ett byte nödvändigt.
Jag hoppas han har en manager som hjälper honom att lägga upp ett vettigt spelschema med lediga veckor här och där.
Hur är det med bandy, denna världens sämsta TV-sport - ser man nåt av bollen som publik? Sonen ägnade sig åt denna föräldratortyr ett par säsonger, då såg man, men det var från ringside och ganska långsamt spel.
Har bara sett typ sportspegeln på sista åren då ser fan jag inget i alla fall, men ögorna börjar bli skumma, erkännes. Kanske man skulle kunna skapa en AI boll för tv sändningarna, med lämplig sensor i bollen.
Jo så är det. Jag ser bandy i både TV och IRL.
När du ser helheten IRL behövs inte alltid bollen synas. Du ser på spelet var den kommer hamna.
På TV är allt beroende på om kameramannen har bandykunskap, är mycket tveksamt i många fall. Framförallt om matchen bara följs av en kamera.
Och inte oväntat vann han Austrian Open, rimligen borde han få en formsvacka.
Men kanske är det så att han är långt ifrån sin topp-nivå.
Han har precis fyllt 17år och dominerar just nu en sport där de flesta tidigare världsstjärnor nått sin topp ungefär vid 40 års ålder.
Skellefteå vinner med 2-0 och är svenska mästare i ishockey.
Märkligt - för 30-40 år sedan hade jag tyckt att matchen varit otroligt spännande.
Idag mest en gäspning och tycker tempot är alldeles för högt och svårt att hänga med.
Gårdagens golf och upplösning av Zurich Classic tyckte jag däremot var väldigt spännande hela tiden.
Och det är onekligen nåt sympatiskt med fåglar. De är vilda men vet att de är mycket snabbare än oss. Så de håller sig inte undan så mycket. Särskilt kråkfåglar är lite nyfikna av sig.
Nu är detta väldigt OT men då det kom fågelsnack kom jag att tänka på mormor och morfars gamla sommarställe i mitten/slutet av 80-talet då jag var runt 10 år gammal.
Dom hade lyckats få småfåglarna så tama att det gick att hålla brödbitar i händerna så kom fåglarna framskuttandes och norpade åt sig maten, ibland fick man dom t.o.m att landa i händerna för att snabbt ta en brödbit innan dom skyndade sig ner på marken för att äta upp den.
Dom hade även lyckats få något 50-tal mörtar så pass tama att dessa kom insimmandes när dom upptäckte att man kom ner till bryggan och kastade i små brödbitar.
Även dessa kunde man få att äta direkt ur händerna, eller bara klappa dom lite då dom trodde att det skulle serveras mat.
Ett av mina mer ovanliga barndomsminnen.