500 matcher per säsong och om det blir för få mål (“underhållning”) så gör man en ny regel så att det blir PP 80% av matchen? Undrar varför det dog
En uträkning i hur svårt det är för en bogeydartare att göra en 9 pilars.
En bogeydartare träffar en trippel han siktar på ungefär var 10:e försök, det är lite lättare att träffa en dubbel. För att göra en 9-pilars behövs 8 st tripplar i rad följt av en dubbel. För enkelhetens skull räknar vi med att dubbeln är lika svår som tripplarna.
Chansen för en bogeydartare att göra en 9-pilars är med andra ord 10 upphöjt till 9, dvs. En chans på en miljard.
(Spoila inte Tirreno-Adriatico, snälla… tänkte se den i efterhand nu) Fin seger för Jorgensen i Paris-Nice. Hängde med Remko i hans hårda attacker runt Nice. Evenepoel kan man tycka lite vad man vill om, men han sätter färg på de lopp han är med i. Tråkkör inte som typ Roglic.
Lite tunt startfält till Milano-Sanremo, men det lär bli duell Pogacar-Van der Poel. Några skapligt starka namn i övrigt också men hade gärna sett kanske ffa Van Aert och förstås Evenepoel med i gamet. Det har inte varit spurtare som vunnit de senaste åren.
(Har ni discovery för golfen har ni cykeln också)
Västerås leder bandyfinalen med 2-0
Skall Villa missa i år igen?
Det går fort i Bandy.
Om jag inte missförstod nu när jag startade tv’n så leder helt plötsligt Villa med 4-2.
7-6 till Villa blev det
Andreas Almgren. Vilken snubbe.

Andreas Almgren. Vilken snubbe.
Vi får förbjuda afrikaner, norrmän och amerikaner från att vara med på stora mästerskap så kanske han kan ta en guldmedalj.
Han är 49:e bäst genom tiderna på 10000m. 46 afrikaner och 2 amerikaner är bättre.
På kommande EM kommer han att kunna hävda sig. Det var trots allt hans debut på bana på 10 000
På mästerskapen tenderar det att bli långsam fart. Vi får hoppas att Andreas är bra i spurten.
Det är just det han är. 57 sek på sista varvet i det här loppet. Han är ju f.d. 800-meterslöpare.
Fint man bygger en arena med öppningsbart tak sen håller man det stängt när det eldas bengaler.
Man får inte öppna när det är folk på läktarna
Var det inte ganska väntat att det skulle eldas menar du?

Var det inte ganska väntat att det skulle eldas menar du?
Jo, men det är rätt många regler runt taken på Friends och Stockholmsarenan.
Taket ska tas av minst någon dag innan, och SMHI:s prognos för lördag söndag sa storm och snökaos.
Nu blev matchen 10-12 minuter sen, och ingen tog nån skada av det.
Jag kan lösa bengaleldandet på ca tre matcher, vänd bevattningen på kortsidorna mot respektive läktare. Öka trycket och fixa så det går att styra med joystick, så fort en bengal tänds är det bara att brassa på. En hel massa skyldiga och oskyldiga kommer att bli genomvåta, de oskyldiga blir jävligt förbannade på de skyldiga och spöar upp dem om de fortsätter att elda.
Alternativ två är att tömma kortsidorna så fort en bengal tänds.
Det är ett “problem” som de bestämmande inte vill fixa. Ungefär som med filmningar.
Vill man verkligen fixa saken så går det. Men man vill inte.
För en sisådär 20 år sedan såg jag en notis om pickleball, när padel dök upp i Sverige trodde jag i min enfald att det var samma sak.
När så detaljerna kring Bernhard Langers hälseneskada dök upp var det vid pickleballspel han hade skadat sig och efter lite googling ramlade polletten ned, olika sporter.
Har någon provat denna sport ?
Kul med manlig framgång i skicross, bara att hoppas att Mobärg håller ihop åkningen idag så tar han hem världscupen.
Han leder dock bara med två ynka poäng, det gäller att hålla sig före Alex Fiva i resultatlistan och bara vara en placering efter Reece Howden.
Skicross, man önskar att sporten funnits när man var ung, hade passat mig bra.
När börjar loppet?