Hälsar vi Ljusdal tillbaka i bandyns elitserie. Därmed är bandy-Hälsingland åter komplett.
Grattis Berra att ditt lag lyckades!
Ja fantastiskt, nu måste bara klubben skrapa ihop lite mer pengar.
För egen del var det lite tråkigare aktivitet i form av svärmors begravning. Bandyn kunde dock följas textuellt via kamrat som skickade live-meddelanden.
Cykelkomnenteringen har verkligen sina höjdare och sina inte. Vacchi /Adamson gör mer för cykel än någon golfkommentator gör för golf. Men han som kommenterar Paris-Nice sprudlar inte precis. Har gått över till engelska kommentatorerna, han kommentatorn där är en solstråle, och experten han har med sig har har en obetalbar engelsk dialekt, vilken det nu är.
När Vattenmannen visade bilden på Boklöv så tänker jag på missuppfattningen att Boklöv uppfann V-stilen.
Det verkar vara Miroslaw Graf som var den första som hoppade så på elitnivå och utanför Sverige nämns han som uppfinnare av V-stilen.
Norge vann skidskyttestafetten i USA trots 3 straffrundor.
Inte lika glatt i Vänersborg. Ur eliten efter 38 år.
Hemmaförlusten mot Boltic blev kostsam
Den missuppfattningen finns nog bara hos de som inte kan läsa eller förstå skillnaden.
Även om media är de som påverkar mest så var både Boklöv och hans medtävlare ganska överens om att han fick cred. för att vara den som anammade/införde v-stilen i större tävlingssammanhang och inget annat.
Egon
Den mesta sport-kommenteringen blir bättre om det finns två personer som kan före ett samtal samtidigt som de kommenterar händelserna.
Det är storheten med Adamsson/Vacchi. Vacchi ensam är ungefär lika som Robin Fomin. Har aldrig hört Fomin tillsammans med någon.
Är det så han heter. Tja jag och frugan har sett rätt många lopp och etapper med bara Vacci och han är i min bok skyhögt över Fomin. Men visst, det blir bättre då det blir fler i kommentatorsboxen. Då Adamson kommer med sina småspydigheter lyfter konversationen. Gäller inte bara cykel som sagt. Wille och Mats är bättre än någon av de ingående delarna.
Ett gyllene undantag var då Nilsmark och Zacke skulle kommentera OS-golf. Personkemin var så usel att jag fick ha skämskudde… värre än ostbågen.
12 i är obra
Fel tråd ser jag men obra oavsett
I dartvärlden ångar den nu 17-årige supertalangen Luke Littler på.
Den här helgen var han första gången med i en European Tour tävling.
Han satte rekord i antal 180-kast i en ET-tävling, 30 stycken och han gjorde ett 9-pilars leg och vann finalen med 8-7 mot tidigare världsmästaren Rob Cross.
Nu vet han hur man vinner. Snart släpper nerverna och han blir ostoppbar?
Nån som följer NHL? Tycker det pratas väldigt lite om NHL nuförtiden. Det var ju typ störst vintertid.
Är det vad som kallas en nine-darter?
Japp det är samma sak., att komma från 501 till 0 på 9 pilar.
I darten som hanteras av organisationen PDC är det utöver ett antal majors, 3 olika tävlingsserier som spelas med flertalet tävlingar.
Players Championship:30 tävlingar (ej tv-sända)
European Tour: 13 tävlingar
World Series: 8 tävlingar
Luke Littler har vunnit första tävlingen han kvalificerade sig till i var och en av dessa serier och även gjort ett 9-pilars leg i var och en av dessa.
Hade fått för mig att det var ovanligare än en HIO i golf…
Det är illa.
Ovi har måltorka i Washington sedan Bäckis slutade
Rille Rackell som fick komma till ett Pittsburgh som var Stanley Cup-aspiranter går sämre än Washington.
Annars ser det ut som vanligt, Montréal går dåligt, Boston går bra.

Hade fått för mig att det var ovanligare än en HIO i golf…
Det är det i och med att nästan bara de allra bästa gör 9-pilars. Jag känner bara till att en “bogey-dartare” i Sverige har gjort en 9-pilars genom tiderna.