Sportsnack (fotboll, hockey, m.m.)

Fan vad klantigt att ta en utvisning när man skulle få spela 5-3 precis

Åtminstone ska ju utvisningar aldrig få kvittas, utan det borde alltid bli spel 4 vs 4 istället för 5 vs 5. Inte för att något lag får någon fördel per se, utan för att det blir fler mål då.

Dra ända in åt helvete vad årets slutspel var tråkigt. Kändes som att varenda match slutade 1-0 eller 2-1 (möjligtvis också nån 3-1 när det vinnande laget fick göra ett mål i öppen kasse). SHLs produkt är verkligen kass

Ordningen återställd… :partying_face:
Man ska iofs aldrig räkna bort Kanada men dom har inte imponerat i årets VM tycker jag.

2-1 till Lettland efter 2a. Jag fastnade visst i den här matchen

Tyskland till final istället

Hela basketvärlden pratar om Victor Wembanyama, en fransk 19-åring. Snabb, spänstig, bra bollsinne, speluppfattning och inte minst 2,21 m lång. Sägs vara en av tidernas största baskettalanger i klass med Michael Jordan och Wilt Chamberlain.

NBA draften väntar runt hörnet och San Antonio Spurs har vunnit lottdragningen om att få välja först, det har pratats om att Wembanyamas marknadsvärde är någonstans i krokarna 3-5 miljarder kronor.

LeBron James benämner honom som “the Alien”

Jag tycker han ser lite tunn ut, han behöver nog bygga på sig lite mer muskler.

Standard dörröppning är ca 2,05. Han slår typ i tänderna. :smiley:

Schacken öppnar för nyt lag-format.

Storlek 58 i skor.
Bara tre spelare som haft större.
SHAQ, Yao Ming/Ling eller va han heter och nån mer.

Kommer ihåg 2-meterskillen i klassen. Alltid när vi lirade bandy på gympan så slog han i huvudet när vi skulle in/ut ur omklädningsrummet. Han blev ju några centimeter längre med grillorna på.

Han hade dock alltid hjälm på sig så det gick ju bra.

2 gillningar

Gårdagens F1-kval kan varit det bästa på många år. Monaco GP, race idag kl 15.

Intressant, skulle ju vara kul om man också spelade chess 960.

1 gillning

Förutom att man kan köra så illa å träffa muren tre gånger å fortf. Ta pole. :rofl:

1 gillning

Vilken bronsmatch… :partying_face:
Dessa “experter” och tyckare i allmänhet som sågade Sverige när dom förlorade mot Lettland bör kanske se sig om efter nya jobb.
Jonas Bergqvist kan börja med att gå ut i media och erkänna att han är en clown. :clown_face:

Kul :latvia:

Dags att förbjuda publik ett antal matcher för vissa lag i Allsvenskan?

Ja, eller låta klubbarna betala själva

Man skall förlora när man i princip har spel på ett mål men inte lyckas förvalta lägena? Sen när man får 5-3 får man inte ett enda vasst läge. Den som kritiserar skall avgå?

Jag förstår faktiskt inte vad du menar. För mig är det en total härdsmälta.

Sen tror jag man hanterade william nylander grejen helt fel. Man försökte göra en svensk halv mesyr där man inte kommenterade, men samtidigt kommenterade, men man gav hyllning till den men inte ville ha in, samtidigt stöttade man inte den man hade kvar (på bekostnad av w) - i slutändan sa man i princip att alla vi har är skit, w kommer inte, men vi vill inte pajja för våra sämre spelare.

Sen skall man försöka vinna nåt? Hah.

Det jag menar är att dom använder ord som fiasko och liknande ungefär som att Lettland höll division2 klass.
Och man gör inte särskilt mycket mål genom att passa runt ute vid sargerna i anfallszon.

Detta lag som var så uselt att Sverige borde ha vunnit utan problem vann mot USA i bronsmatchen och hade en jämn match även mot Kanada i semifinalen så uppenbarligen var Lettland bättre än “experterna” trodde.

Sveriges powerplay var iofs rätt dåligt hela turneringen men frågan är väl om det är ett fiasko eller om laget helt enkelt inte var tillräckligt bra för att dominera på denna nivå.

Om vi t.ex tar denna Jonas Bergqvist som exempel så har han själv förlorat en kvartsfinal så han själv borde vara lika mycket skitunge som han anklagade detta laget att vara, fast så långt tänkte han nog inte.

Med detta synsätt så var det ett fiasko för större delen av startfältet i PGA Championship som fick stryk av en avdankad shoppa-pro.
Eller så väljer man att glädjas åt andras framgångar när dom uppenbarligen presterar bra.

Bergqvist skiter jag i. Men fiasko är det likförbannat.
Det var lirare som inte platsade i SHL i lettland och vi lät dom hållas.

Men svensk hockey är inavlad deluxe, så fort det börjar gå nedåt så kommer det fortsätta gå nedåt.

Kanske SVT:s experter från damkronorna kan rodda skutan? Dom hade ju bra kommentarer, och dom vet ju vad det handlar om; bara klara raka besked!