Där satt den! Snabba ryck i sudden, 25 sekunder!
Goodbye, !
Löjlig utvisning.
Helt korrekt dömt
Slashing/2 var bra bedömt. Alternativet var spearing men det hade varit löjligt.
Men den hooking/2 var hård.
En till löjlig utvisning
Håller man klubban på isen riskerar den inte att hamna uppe vid händerna på motspelaren…
Händer 100 ggr i match utan åtgärd.
Du dags att se 16 åriga fenomenet i finalen i Dart-VM.
1:a set rätt mediokert
Fantastiskt. @Berra kan du inte ge lite insight i spelet? Vad snittar en amatör, vad motsvarar scratch, hur bra är dom här osv?.
Humphries missar en del upplagda utgångar och enkla pilar och varvar med 180. Ojämnt. Blir spännande att se om Littler håller.
Rätt bra underhållning nu må jag säga. Oerhört jämnt.
Pallplats ändå! (för o snacka Jonas Karlsson-snack under Golfen i OS)
Världseliten snittar dryga 30 poäng per pil. “Scratch”-spelaren 25.
Jag har som bäst snittat 17,7 på en säsong.
Det kanske skulle motsvara 9 i golf-handicap.
Världseliten träffar ungefär varannan pil på dubblar och tripplar i sina bästa stunder.
De kastar med andra ord 180 ungefär var 8:e kastomgång.
Mina bästa säsonger kastade jag ungefär ett 180 kast på 100 kastomgångar (på träning), betydligt mer sällan på match.
En fråga från en okunnig. Vi har ju en tråd om HIO. En motsvarighet sägs vara 9-darter. Vilket är svårast? För en amatör - omöjligt? För en elit - hur ofta?
Kommentar från dig som expert önskas.
Ett svar från en lika okunnig…
Efter att ha googlat vad en 9-darter är så är mitt svar att för en amatör(hackare) så är en 9-darter om inte omöjligt så åtminstone statistiskt så osannolikt att det aldrig kommer inträffa.
För att göra HIO krävs bara tur på ett enda slag, och det behöver inte ens vara ett bra slag.
Jag har själv kastat klubban för att slaget var så dåligt för att sedan se bollen landa mitt i hål och inkassera en HIO, och lite kommentarer från mina medspelare.
För ett proffs antar jag att en 9-darter är betydligt mer sannolikt än en HIO då det är mer skicklighet än tur.
Utan att veta skulle jag snarare jämföra en 9-darter med att göra ett maximum break i snooker.
Gjorde lite googling efter jag ställt frågan och hittade ett klipp:
Olika uppfattningar om vad som är svårast.
Nämnas kan Shaun Murphy som har/haft scratch-hcp, gjort HIO, 147 och även 9-darter.
Ett rimligt antagande