Sportsnack (fotboll, hockey, m.m.)

Rätta mig gärna men om QB gör en pass sida/bakåt för väl RB passa framåt?

Jag är långt ifrån nån expert på nfl men kanske kan bidra till att öka förståelsen för spelet.

1 gillning

Det tror jag är ok. Begränsningen är ett pass framåt. Jag har korrigerat min formulering i tidigare inlägg, den var inte alldeles tydlig.
Tack för påpekandet. :slight_smile:

Jag är snarast beginner vad gäller NFL, men behållningen av matcherna blir större om man har koll på de viktigaste reglerna.

1 gillning

Men hänger ni med i vad alla gubbar gör direkt efter att bollen kastats bakåt till qb efter hut hut hut?

Am. Fotboll tycker jag är rätt intressant men matcherna tar ju väligt lång tid och sporten hamnar därmed i samma kategori som golf.

Sista 9 hålen (sista “kvarten”) kan vara intressant. Tyvärr verkar NFL alltid spelas mitt i natten, årminstone den där finalen.

Man (jag) hinner inte se allt. Sändingen visar ju QB och “the pocket”, samt de som kämpar om att göra en “sack” etc. Hur WR springer ser man normalt sett först vid reprisen.

Ja, samma med PGA-golfen på Hawaii. Hur f-n tänkte dom där ?
Tror dom folk har ork och lust att sitta uppe på nätterna ? :upside_down_face:

Man blir bättre och bättre. Men det är ju inte som att man är uppväxt med sporten.

2 gillningar

I regel ett par matcher kl 19, ett par kl 22 och någon vid 0130 eller så varje söndag. Men som sagt, med utmärkt playtjänst kan man med fördel se i efterhand och då undvika livesändningarna och gå för alla spel på 40 minuter eller highlights på 8.

Jag tror (betoning på tror) att en RB får passa framåt men inte förbi ”startlinjen” för det aktuella spelet.

Am-FB är kul när man förstår reglerna.
Segt men kul. Lite som en pga-sändning… highlights höjer upplevelsen.
I teorin så borde det även gälla cricket… men det är nog lite overkill att gå dit.

Tyvärr så känns det som att icke-golfare är på nivå ”titta på cricket” varje gång en major slås upp i media/tv.

Egon

Dartens Tiger Woods, Luke Littler 16 år, är den yngste som kvalat in till VM någonsin, nu har han vunnit två matcher.

Den galna engelska publiken sjunger:
“you have school tomorrow, you have school tomorrow,…”

Kan inte någon se till att Punken eller Pyl kommer tillbaka hit. De borde kunna förklara

Viktigt!

1 gillning

? om vad? Punken glider bara mellan Skane å Köpenhamn

Om amerikansk fotboll

RB får passa framåt. Forward Pass måste göras från en position bakom Line of Scrimmage, men bollen får ju kastas förbi den linjen.
Det är ett ovanligt spel men det händer ngn enstaka gång. Mkt beror ju på hur bra RB är på att passa bollen. Sedan vet ju defensiven om en viss RB kan passa bollen. Läget i matchen. Osv.

Fortsatt bra spel av svensk-holländaren Jeffrey de Graaf i dart-VM, vinst i andra omgången mot seedade Jose de Sousa. I tredje omgången i mellandagarna ställs han mot tidigare världsmästaren Rob Cross.

Gillar ju raiders lite så det va kul att dom vann men det var nog ännu skönare att kancas city crybabies förlorade.

Ravens spelar rolig fotboll så om det här är en försmak på superbowl count me in.

Då håller jag på 49ers :wink:

Why-is-that GIFs - Get the best GIF on GIPHY