Sportsnack (fotboll, hockey, m.m.)

Det finns antagligen avtal som reglerar saken. Man kan få lite feeling av storm i ett vattenglas.

Andra sidan:

Ja, jag gjorde lite egen research och fick svar. Tydligen har de tidigare släppt på det och nu drar de tillbaka det.
”Förbjuda” är fortfarande ett alldeles för pekande påstående enl. mig.

Truls vill ha sin egen coach. Fine, betala honom då. Om inte pengarna finns så finns de inte.

Egon

2 gillningar

Som jag skrev: Diva.
Avtal om tröja fanns sedan länge.

1 gillning

Anton Källberg är min favorit…

Egon

I VM 1974 fick Johan Cruyff spela i Pumas kläder trots att övriga holländska landslaget hade Adidas. Dock ingen Puma-logga på Cruyffs kläder, men en tröja med bara två ränder.

Tio set squash mot vältränad 28-årlig kollega. Vattenmannen vann 8 av dem.
Galet nöjd.

Alla bollsporter i den genren handlar om att spela motståndaren mer än bollen/nätet. Jag vann en del pingismatcher senaste julfesten för att jag spelade på motståndaren osv… Tittar jag gamla klipp på JO Waldner så är det det han var så jävla bra på, han visste PRECIS hur motståndaren reagerade.

Absolut. Jag tog ”t:et” mycket oftare än han. Men ändå, 30 års åldersskillnad och säkert även 30 kilo😂

1 gillning

Linn Svahn missar VM, kraschade på träning igår, rejäl hjärnskakning.

Hockeymålvakt, släng in en dagens målvakt på femtio-sextiotalet med det motståndet, och utespelarna.
En utespelare med dagens skills på 50-60 talet skulle ha lekstuga.

Landslagssport är jävla tramsigt över lag. Är man framgångsrik och har krav så blir man kalla diva av pöbeln, inser man att man inte vill vara med och tackar nej så kallas man för diva av pöbeln.

“Var bara med om du lite lagom sådär satsar på din sport”

(Men om du gör en subjektivt dålig insats, enligt pöbeln kommer du jagas flera år och hånas)

Vem tänker du på?

Godnatt Norge :smile:

2 gillningar

Det var rätt så mycket god natt Sverige på herrsidan så det jämnar ut sig.

Föutom Höstbo-Klösman var det ju rätt uselt bland de norska herrarna.

Men som sagt de svenska herrarna underpresterade något.

Grate underpresterade, Anger o Danielsson var ok i det stora hela.
Oscar Svensson skulle aldrig fått starta.

Jag har respekt för att experterna vet mer än oss men de har snackat upp Linn Swahn jäbligt länge. Personligen blev jag glad när hon vann senast… (synd att hon inte kunde vara med). Det visar lite på att man inte ser allt genom tv’n. Det jag retade mig på då var at det skulle pratas Linn hela tiden när både Hagström och Ribom presterade.

Oscar Svensson visar på motsatsen. Lite för haussad även om han inte visat nåt på bra många år. Grahn hade varit bättre att ha med.

Egon

Mondo - 6,27

Överlägsen är bara förnamnet.