Sportsnack (fotboll, hockey, m.m.)

Jag är mer nyfiken på om Svenska Ridsportförbundet kommer ta avstånd från alla svenska ryttare som väljer att delta i denna sportwashing.

2 gillningar

Undrar vad som är på gång i Blåvitt?
“Vår förening är under attack” hävdar klubben

På X uttalar sig talespersonen för Wisemen
https://x.com/Pyroselassie45/status/1894385577354559838?t=4Ym4gk2QjDFX3NkaiCfQJQ&s=19

Vad tycker panelen om Truls-gate?

Truls = Diva. Han kanske skall bli lite mer bofast i toppen innan han börjar ställa krav?

SBTF = Töntar. (”SBTF beklagar den uppkomna situationen med mycket stor sorg”, skriver de i ett pressmeddelande. Källa:AB). De skulle satt punkt efter “situationen”.

Kan tycka att han ska få ha med den tränare han tror hjälper honom mest. Men så kanske det ”aldrig” har varit förut?

Hur är det i andra individuella sporter? Har de personliga tränare på EM t.ex

Samma öststatsidéer i pingislandslaget som i längdskidor alltså?

Tänk om Ludde Åberg skulle åka runt med ett svenskt golflandslag och inte få välja coach eller caddy själv…

2 gillningar

Hur var det i OS? Minns inte

Jag var mer inne på grejen med reklam på tröja/byxa men det kanske är en liten biff med coach åxå?

I vilket landslag spelar Åberg? :wink:
Han pröjsar nog caddien o coachen själv isf.

Han vill ha sin bror som tränare , inte förbundets tränare

Jörgen Persson. Men OS och andra mästerskap kan jag köpa att man har en svensk trupp med särskilda ledare/coacher. Men vanliga proffstävlingar?

Jag tror det hela blir krångligt på grund av att de inte har pengar så det räcker på egen hand och måste finansieras av förbundet. Det behöver ju inte Åberg tänka på.

1 gillning

Ja i viss mån öststatsidrott. Men det ser väl ut så i mindre penningstinna idrotter.

Tränaregrejen har jag ingen uppfattning om. Handlar väl om :dollar: och om hur det blir när alla skall ha egen stab med sig.

Tänkte mer på golfarna

Den privata sponsorn på tröjan bekostade tydligen en privat tränare. Utan den , som nu förbundet förbjuder finns inte pengarna att ta med nån extra. Så han får nöja sig med den förbundet utser som coach

Då blir det en svårlöst soppa. Förstår ju att förbundets sponsorer vill synas . Men en privat sponsor per tröja kan jag tycka skulle få plats. Alla vill väl att de ska prestera så bra de kan

Hmm… det har väl aldrig varit tillåtet med personlig reklam på en nationell tröja!?… på något lag!?

Egon

1 gillning

Truls o co gjorde bordtennis populärt igen , följden blir att förbundet får nya sponsorer så hans privata inte får plats o därmed kan han inte ha med egen tränare som han vill

Jo det verkar ha varit så det var.

Återigen… är du säker på det?
Truls egen sponsor på bara hans tröja?

Egon