Sportsnack (fotboll, hockey, m.m.)

Kanske. Hade inte koll på hur gammal han var. Men över 30 så kan man ju får sluta…

Han fyller 32 år i år, han började åka i världscupen säsongen 2012/2013.

13 säsonger med ett evinnerligt resande tär nog.

Man förundras över tidigare stjärnan Björndalen som körde 24 säsonger. Sista säsongen som 41-åring vann han en individuell tävling.

Hittade en story från förr.

1 gillning

Den här helgen lite TV titt på alpina tävlingarna i Wengen. Varje år återkommer de otäcka minnesbilderna från Österrikaren Reinstadlers blodiga störtlopps-dödskrash i just Wengen i början av 1990-talet.

Det ser ut att vara lite halvdåligt väder i kvällens NFL-match mellan Philadelphia Eagles - Los Angeles Rams. :cloud_with_snow: :snowflake: :cloud_with_snow:

Oväntat nog fanns en något klippt version av kraschen på youtube

Nja, det vet jag inte om jag håller med om. Men de hade stora problem med huliganism och våld till den graden att de tog tag i problemet och kastade ut folk från arenorna.
Men ställ samma kommentar på “the kop” så kommer du att få en del blickar.
Nu med alla dessa pengar som kommer från var de nu kommer ifrån så är det ett annat problem. För intresset för PL fotboll (Europeisk toppfotboll) är STOOOOORT, och inte bara i GB, utan globlat, och det ger TV-intäkter och sponsorincitament.
Att det sen handlas spelare för pengar som man inte har ändå, och att man tullar på de sportsliga reglerna för hur man får driva en klubb, ja det är en annan femma.
Mitt lag har “värvat” en spelare och ligger i topp av PL. Det finns lag som spelderat + 1 miljard, utan att ha den miljarden, ganska långt ifrån. Att det då kostar ett antal tusenlappar vid vissa källor för att kolla på ett PL lag som byggt en ny arena, det är dödande för sporten, eller för gemene man, som är dom som faktiskt driver stämningen på arenorna.

Jag tror att det kommer att sluta med att man blir som i USA. Ett massa sorl, det blir fokus på mat och bekvämlighteter.

Jag säger ju att den är död för supporters.

1 gillning

Inte ännu, iallafall inte överallt. Kolla “the Kop” som ett framstående exempel.

Jämför med Kop för 20-35 år sen.

Epstein sa åt Beatles att hålla tyst med Evertonsympatierna… verkar funkat.

Inte så stor skillnad?

Jösses jo!

Har ju jobbat med Andrea, var väldigt förvånad när hon fick jobbet, även förvånad att hon fick sparken.

Bra säljare, sportfåne men ingen ledare är vad jag tyckte när vi jobbade på samma företag.

Är det bara ett försök från Reinfeldt att rädda sitt eget skinn?

Japp, heldött, inga supportrar, bara kostymnissar, tänk vad lite bangers hade höjt stämningen för så här tyst och stelt kan man ju inte ha det på läktarna.

3 gillningar

Det är sånt här man får gåshud av, inte bangers.

1 gillning

Det blir ju lite knasigt att visa en av världens mest kända fotbolls-sånger, där en stor del av effekten bygger på att man också står och håller upp halsdukar.

Nåt som absolut håller yppersta klass i de minuter den pågår. Men resten av matchen?

Publiken i engelsk fotboll har förändrats dramatiskt med pengarnas intåg.

Sen får du förstås gilla den typen av läktarskådespel bättre.

I övrigt kan jag ge dig lite svensk halsduksunderhållning utan bangers som bonus.

1 gillning

Det brukar låta likadant under stora delar av matchen på Anfield också, och alla ögonblick efter matcherna får en fortfarande att bli tårögd när man tittar på dem, t.ex. efter vändningen mot Barcelona.

1 gillning

Läser man kommentarsfält där engelsmän skriver så anses inte Anfield vara nåt att hänga i julgranen. Newcastle är väl de som anses ha bästa stämningen. Antar att det är färre turister där…

Samtidigt är det ju en sån turist man är själv… Knepigt det där.

Truls! Mer poppis än Armand, tydligen.