Det är nåt speciellt med Man U och FA-cupen.
Kul mening på radion igår:
“I FA cupen spelas ett toppmöte”
Var drar man gränsen för “topplag”, för ManU ligger ju på nedre halvan
Sen kan man ju undra om det kan vara ett toppmöte i en cup öht. Alla som lirar är ju på samma nivå rent “omgångsmässigt”.
Sedan är det ju inte ovanligt att termen “seriefinal” används när två topplag möts.
Seriefinal betyder just final i mina öron… final… slutlig…
Kommer det att hjälpa?
Var det en retorisk fråga?
Hjälper böter när man kört för fort?
Egon
Ja alltså tanken med böter är väl till viss del att avskräcka folk från upprepning?
Absolut, och på mig funkar det en stund iaf.
Skillnaden på mig och klubbar/fotbollssupportrar är möjligen att jag insett att jag gjort fel!?
Egon
Om de som annars skjuter bengaler inte kommer in på matchen ökar väl chansen att det hjälper?
Är det fansen som betalar?
I just den matchen har det kanske effekt. Men det lär inte vara nån skillnad när de får komma tillbaka.
Sen har vi ju sett i andra klubbar i Europa hur den hårda falangen i stället ställt sig på långsidan och kört ännu hårdare!
Klubbarna VILL ha en del high-life med fyrverkerier och sånt. Det är ju helt givet. Alltså kommer “problemet” (eller “effekten”) att fortgå.
Enkelt.
Den stora grejen den här gången var dock banderoller mot UEFA. Sånt straffas oftast hårdast.
Vi skulle nog behövt ett j-a fyrverkeri igår…
I hockeyn?
Japp…
Hur kan en förening vara så usel i derbyn i två stora sporter, när man ändå är helt OK för övrigt?
Jaa du…
Vi kan väl vara överens om att det är tur att det inte bara är derbyn som räknas i tabellen…
Fast dettta har inte bara med bengalerna att göra… Det är tre straff i ett, och Warzawa straffas även dom och kommer inte att få åka på nästa bortamatch.
UEFA, en av de mest korrupta organisationerna med en massa makt som de missbrukar å det grövsta borde satsa på betydligt viktigare saker inom fotbollen om de någongång ska kunna tas på allvar.
UEFA och FIFA borde syna sig själva innan de dömer andra.
Tolkar jag signalerna från supporterled har de slängt en jävla massa bensin på en ganska liten eld…
Men som nån vettig person skrev på Gnagarforum. Om man hatar Uefa så mkt kanske man inte glatt borde ta emot deras prispengar