Slaget om Hallandsåsen 2022

Som kapten av det vinnande Hallandslaget för 2021 upplaga vill jag och den förlorande Kapten Albert inbjuda till 2022 års drabbning

Spelplats blir underbara Bjäre GK Lördagen 28:e maj och vi har som mest plats för 40 personer. Vi hoppas förstås att det blir fyllt till bristningsgränsen. Det finns oavslutade affärer o gjorda oförrätter mellan Skåne & Halland. Dessa skall ställas till rätta genom matchspel. På prisbordet ligger Äran, bragging rights och förhoppningsvis det fantastiska vandringspriset.

Speldatum: lördag 2022-05-28.

Första start 14:00 (kom gärna för lunch före)

Spelplats: Bjäre GK

Kostnad: 550 (om allt stämmer) SEK inkluderar greenfee, banguide och pollett
Antal matcher: max 20 st. 4 spelare/2 matcher per starttid.

Kategorisystem:
1: 2021 års deltagare
2. 2020 års deltagare
3. Övriga/anmälningsordning

(Kategori 1 och 2 har förtur vid anmälan senast 1/5 kl 24:00.)
Anmälan: Anmälan i tråden med nick och nuvarande hcp samt lagtillhörighet.
Skicka PM med golf-id om ni inte vet av er att jag har det redan.
Reservlista uppförs vid behov. Eventuella frågor till Classic (Fidde)

Betalning skickas till Fidde F, swishnr 070-4201560 senast den 16:e maj.

EG-träffsdebutanter välkomnas alldeles extra! Vi bits inte!
Matcherna spelas med hcp.
Hcp-ranking i laget bestämmer vilka som möts.
De bästa spelarna i resp. lag möts i sista boll.
Även om ni spelar individuell match är det tillåtet att hjälpa sina lagkamrater i frågor t ex: avstånd, klubbval, läsning av puttlinjer etc.
Avståndsmätare är tillåtna.
Vid ett ev lika resultat ex 10-10 avgörs matchen med en playoff scratch mellan 2 av resp Kapten utsedda deltagare. Sudden death startar snarast möjligt på lämpligt hål och fortsätter till avgörande nåtts. TL för ett ev särspel utses före huvudmatchen och väljs bland de domare som deltager. Resp Kapten underrättar TL om vem som representerar laget snarast möjligt efter att sista boll kommit in.

Deltagare kan räkna med betala en överkomlig slant för en enhetlig lagdräkt t.ex en delsponsrad Piké.

Hållpunkter:
1/5: Förtur för kategoriserade upphör.
16/5: Deadline betalning
21/5: Lottning läggs ut. Baseras på hcp 21/5.
28/5: Slaget spelas, samling vid krog efter avslutat varv.

Herrar = Gul Tee
Damer = Röd Tee

24/5
Påminner er om att betala.
Swish 550kr till 070-4201560
Fet = Betalt

Uppdaterat 37/5

Nu har det trillat ner ner lite svish. Frugan trodde det var till henne först :slight_smile:

Vi har fått en förfrågan frågan från Toppen om det går att flytta teetiden till lite senare pga anledning. Jag har svarat att det är upp till dem som har sin teetid då. Men då vi alla är hjälpsamma. Så det ska det nog ordna sig, eller hur.

Väl mött och minns att denna tävling avgörs genom match. Dagens regelbok gäller och alla vinster tas tacksamt emot av respektive Kapten.
Slaget om Hallandsåsen

När ni passerar kiosken skriver ni ställningen i matchen på den sedvanliga tavlan. Alla samlas i och runt innergården efteråt där scoren mottages av årets Classic/Albert. Det slutliga resultatet och mottagande av vandringspriset sker där med. Då det är Matchspel som gäller löser ni alla eventuella regelproblem i matchen.

… En s.k charity bunker kommer presenteras per 9 hål valda av kaptenerna. Hamnar man i dessa swishar man ett valfritt bidrag till vald organisation. Skyltar kommer att finnas.

2 gillningar

Just ja, förloraren i kaptensmatchen skänker 200kr också. Bäst att ha det nedskrivet.

Ännu viktigare är att det finns pengar kvar på kontot till det :innocent:

Betalat :slight_smile:

Minns inte vad Merpo brukade tala om - var det inte något om reumatiker? Någon som har koll?

1 gillning

Stämmer Puttaren. Men det var fritt att välja annan organsationen om man så ville. Så jag har alltid valt just det som kommer att finnas.

1 gillning

På hans begravning önskades hjärnfonden, på EG hallandsåsen kommer charity bunkern i år vara tillägnad barncancerfonden. Information kommer här om man vill ge ett bidrag även om man inte deltager.

1 gillning

Tänk att det ser ut som att jag för första gången i livet får spela Bjäre utan regn. Fjärde gången gillt minsann. BETALT

1 gillning

Kör dit idag och sopar bort regnet. Skall bli kul o se om merpan hänger kvar i krogen.

Test pågår.

Sol, regn och hagel.

1 gillning

En förlorare med stil.

Höll iaf 17 hål mot Stefan scratch. Inte alla som klarar det… Förlust 2/1

Lite mer uppvärmning, nattgolf på korrhålaren

1 gillning

Kämpa på Albert. Snart är det dags för vad jag känner är årets match :slight_smile:

Nu när Vattenmannen har jinxat vädret så får man väl packa ner regnkläderna.
Jag ber om ursäkt i förväg för att jag lämnar direkt efter målgång. Tanten har bokat biljett för utgång med uppträde. Om snömannen viker sig tidigt eller jag är hopplöst efter (mest troligt) har jag resurser nedpackat i bagen.

Egon

Nu blir jag åtminstone inte sjösjuk i husvagnen längre, desto jobbigare var det igårkväll och under natten.

Batalj avgjord ännu en gång. Denna gången låter vi Skåningarna få känna lite på segerns sötma.
Sånna är vi!

3 gillningar

Tack för idag, bra arrangemang och bästa laget vann. Nu mat på gång och en vinnar GT i handen som en annan forumist brukar säga

1 gillning

Man har varit piggare på E6an. Bra arrangemang som alltid och tack till sällskapet i bollen.

Idag var golfen verkligen en kampsport.