Slaget om Hallandsåsen 2022

Äntligen!
Trots min medverkan så gick det vägen.
Fick coacha Stefan till vinst så att det blev lika i bollen iaf.

Tack ni som arrar… :pray:

Egon

Då var tävlingen avgjord och jag har haft en trevlig bilfärd hem. Vädret som tidigare i veckan pekade på regn blev till upphåll och mycket vind- riktigt golfväder! Min motståndare classic lyckades stundtals presentera något som kan kallas golf. Något som undertecknad inte lyckades med på hela dagen förrens det i stort sett var avgjort. Att golf är en kampsport blev än mer tydligt idag.

Bjäre är trots allt en riktigt rolig matchspelsbana och kanske skall man nästa år kombinera det med en bästboll över en helg med övernattning… eller ett frivilligt inspel på närliggande bana? Hur man än vänder sig har man röven bak som vi säger i skåne, men det vore roligt med en middag på lördagskvällen åtminstonde…

Grattis lag skåne!

1 gillning

Tack själv Albert. Visst får man kämpa sig fram när inte kroppen har fattat vad Pron förmedlar.

Nu sätter vi igång planeringen inför 2023

Samt ett Grattis till Skånelaget

Med tanke på snacket om charity bunker på 2:an och 10:an efter rundan så klarar sig nog barncancerfonden i år med :slight_smile: Tack er som bidrog!

Som Anfänger sa efter rundan “var inte i just dom två men så många under rundan att jag skickar ett bidrag ändå” :smiley:

Det var lite skoj när Classic presenterade förslaget för personerna i kansliet och varnade för att vi kanske glömde någon ute på banan reagerade med att tycka det var en bra idé och att vi skulle låta dom sitta kvar :slight_smile:

3 gillningar

Låter som en bra idé ang. flerdagars arr.
Då kanske t.o.m. någon som jag är villig att dela med mig av ett par vackra sockets i Danmark.

Kan vi få en sammanställning av charity bunker besöken? Någon som slog ner sig med “flit”? :smiley:

Grattis Skåne…
…men vi laddar om och kommer tillbaka lite starkare nästa år. Bjäre levererade och bjöd upp till dans med blåst och halvklart väder. Lala var min lott i år och det var jämnt framtill att den beryktade Sh-nken smög sig in i min spelreportoar.
Grattis Lala till 2/1 vinsten
Tack för trevligt sällskap 3Bor/B60 och Brassie!
Och tack alla för en detta årliga samkväm

RIP Merpo

1 gillning

Jag slog tre slag i den på tvåan och håltorsk. Men lite pengar till Barncancerfonden blev det i alla fall :slight_smile:

Tack alla för trevligt sällskap och bra arrangemang som vanligt!

1 gillning

Tack för ett trevligt arrangemang och tack för en trevlig boll Puttaren, Toppen och McBerglund! :slight_smile:

Ses igen nästa år, jag är gärna med på tvådagars men det duger fint så här också!

Laddar upp: claesson.jpg…

Tackar så mkt för fint evenemang. Vann min match mot JMolndal med 5/4 och bidrog sålunda till Skåneseger.

På bilden ser ni Heen och Claesson77 som var de andra i vår boll.

Kul att få spela Bjäre i nåt annat än ösregn för en gångs skull.

Trofen har nu besökt karlshamns gk.

Men var inte Karlshamn GK nya Lagan?

1 gillning

Nån mer än jag som tycker att vi kör scratch nästa år… det kanske tystar någon!?

Egon

1 gillning

Trots att jag är rätt vissen själv är det något hos mig som tycker att alla matcher alltid bör spelas scratch.

1 gillning

Nu har den hälsat på könskampen på Vesterby också.

Och spegelvänd blev den också :crazy_face:

Ställ dig framför en spegel, titta på den genom spegeln.