är det därför du börjat missa puttar?
Börjat?
Brian Barnes - en legend
Tackar, lite googling gav, vilket i sig gav minnen från Brighton.
Brian Barnes once marked his ball with a can of beer during a professional tournament. That was at the 1981 Scottish Championship at Dalmahoy
Och för alla som vill linjera två gånger finns ämnen denna pryl så att ni kan motivera varför ni behöver pegga två gånger i taget. Personligen köper inte jag deras argument för denna produkt.
Det är gamla forummedlemmen Valleys fru som driver det där.
Peggar är väldigt billigt förbrukningsmaterial som man dessutom sällan behöver inhandla eftersom man hittar peggar på tee när man spelar, får reklampeggar lite då och då, får några peg som starter-pack vid tävling eller GF-spel, …
Billigt, absolut, men jag känner igen frustrationen de beskriver i reklamen. När jag står på rangen slår jag iväg minst 3 peggar av 4, oftast framåt. Eftersom vi nästan alltid har fullt på rangen får man ta fram en bunt peggar, slå 4-5 bollar, vänta på att de två-tre som står närmast, åt varje håll, inte ska slå, springa ut tio meter och hämta peggarna.
På banan skulle jag nog inte ens fundera på detta. Där är jag själv att slå ut och jag ska ändå lämna tee. Det kan jag göra åt det hållet som peggen försvunnit.
Troligen inte godkänd för spel under golfreglerna. "Fästet " kan användas för inriktning.
Jag köpte en range tee. Man klämmer ner den i skåran på mattan. Fungerar väldigt bra. Man kan även lyfta på mattan och pilla in den underifrån. Då blir det omöjligt att slå iväg den.
Min pappas kusin var lite av en uppfinnare så han tog, på 90-talet, ett gäng hårrullar och klippte de i lite olika längder och knöt ihop med snöre och använde som peg.
Nuförtiden finns det ju typ exakt samma lösning som hårrullarna som man ska använda vid typ simulatorspel.
Tar man ett snöre och binder ihop några så kommer de inte så långt heller.
Frustration, absolut! Problem? Nej.
Jag har lämnat ett antal peggar ute på rangen när det är för många som slår. Nästa gång jag springer ut på rangen och hämtar mina fem peggar kommer jag troligen tillbaka med sju i alla fall…
Funkar ju kanon, har alltid en i bagen.