Glöm inte AI.
Ingen produkt kan vara utan idag.
Helt korrekt!
Word!
AI, Allmänt Irriterande i detta fall?
I de flesta fall skulle jag vilja säga.
Alltså markören är laglig men du får bara ha den om du har headcovers på dina järn, bollhov, trekvartsbyxor, laserkikaren i ett fodral på bältet och går i folks puttlinjer. Dra dina egna slutsatser
Jag har headcover på min bollhov så ingen ska misstänka att jag har en…
Och så mycket som du använder den behöver du förmodligen greppa om den minst en gång om året
Samma här. Inte greppat om den dock.
Precis min tanke, mer pryttlar och förberedelser så är vi snart på Lpga-tempo..
haha, tack!
Min tanke var snarare att det borde kunna snabba på för de som misslyckas med att linjera upp bollen och ska fram och justera om den flera gånger, i teorin borde det här kunna göra att du bara linjerar en gång.
När det gäller höjden så är den ju lägre än pokerchips och peggar som ofta används idag.
Med det sagt så förtas funktionen för mig iaf om man inte kan linjera bollen direkt utan måste lägga den typ parallellt för att återplacera korrekt så det är nog den enkla varianten som @Puttaren länkade som är bästa alternativet för mig.
Linjera boll eller linjera markör går väl ungefär på ett ut? En lång markör är iofs ngt enklare att linjera men då skall man ju sedan linjera bollen också. Plus eländet om man är i vägen för andra…
Jag tror man kan sälja många såna där markörer men spelet gynnas knappast.
Brukar inte linjera bollen då jag tycker att det är för svårt med en kort linje på bollen, känns obekvämt över bollen oftast, men görs det rätt så är det ju ingen skillnad mot att alltid vilja ha nummret/loggan på ett visst sätt.
Liten story med ölburk i huvudrollen.
Åkte till Brighton för att lära mig lite av Wishon en gång i tiden.
En talare som var inbjuden var visst någon golf kändis som lirat tävlingsgolf, alla visste vem det var utom hmm jag.
I vilket fall så hade han nyttjat just en ölburk som markering på en tävling, blev ett himla liv. Reklam. Böter fick han.
Självklart klev öl tillverkaren in o betalde böterna.
När det gäller linjering så kanske man bör ha följande i åtanke:
- Hur exakt kommer jag rikta in klubban/mig om jag inte injerar bollen?
- Hur exakt kommer jag rikta in bollen (och sedan klubban och mig själv) om jag linjerar?
För mig förefaller det en aning osannolikt att man siktar “bättre” genom att stå över bollen och rikta in sig. än om man linjerar bollen. Det inkluderar små linjeringsfel också.
Jag tror, men vet inte, att klassisk sikta-över-bollen ger statistiskt minst lika stora fel som en liten linjeringsmiss.
Dvs: Man behöver inte vara så extremt petnoggrann på tiondels grad med linjeringen för den blir hur som helst lika bra som alternativet.
Kanske?
Som sagt jag brukar inte linjera, har bara labbat lite med det på sin höjd men hela tanken är vad jag förstått att ta bort en parameter så att du kan koncentrera dig enbart på hastighet.
Det bygger ju i sin tur på att du kan starta bollen på rätt linje förvisson vilket många inte kan.
Just så.
Jag har använt linjering under vissa perioder. Då tyckte jag det blev bättre än utan, men det är nog mest en subjektiv upplevelse utan uppenbar sanning. En annan grej jag tror kan vara intressant är att med linjering så blir puttstroket möjligen något sämre pga för stort fokus på att slå bollen längs den på bollen ritade linjen istf att bara slå putten smidigt. Dvs liknande “starta på rätt linje”.
Jag har en linje som är runt knappt halva bollen, inga problem med att det känns för kort att linjera upp med. Ritar den alltid på motsatt sida från logga/injeringshjälp som börjar komma på bollarna för att bara ha den i synfältet.
Att linjera och starta på rätt linje är ju framför allt viktigt på puttar som faller. Där kommer ju bollen knappt att gå in linjens riktning om fallet börjar vid bollen. Ser många som siktar mot toppen på parabolen med miss på nedersidan även om det läst fallet korrekt.
Att rikta upp puttern med linjen är enkelt med min putter som har en relativt lång siktlinje i mitten, sen är det bara vänster axel ner, vänster axel upp, tar i stort sett aldrig provsvingar med puttern, linjera upp, addressera och slå.