Skottland? [Nu Irland i stället]

Det lutar åt att jag spelar Jubilee och New Course. Jag tycker inte att det är värt att spela Old för £220 för så här års med min fysiska/golfform, det får bli vid ett annat tillfälle. Jag kommer att tillbringa tid i St,. Andrews och se staden och alla de gamla golfhistoriska ställena, och ta en drink i Russacks takbar. Jag har bokat tre nätter i St. Andrews, det kanske blir en natt till (sista) och sedan direkt tillbaka till Edinburgh och hemresa.

3 gillningar

En sväng upp till elvan också.

Museet nedanför R&A var väl värt ett besök.

Vaknar sent här men i St Andrews skulle jag skita i Castle. Inte värd pengarna även om utsikten är fin. Är nog ännu mindre att ha med hickoryklubbor. Eden är i min mening underskattad och New är min favvo. Vill du “göra byn” skulle är Criterion och Whey Pat Tavern mina favoriter, särskilt om du gillar cask ale och pubmat. Kaffe dricker man på Taste.

2 gillningar

Håller med om museet. När jag var där hade de löjligt goda scones i cafet också.
Har inte spelat där, vi nöjde oss med att gå runt på old course (stängd då tidigt i mars) och gå lös i souvenirshopen. Köpte bl a kaffemuggar med St Andrewstryck som hållit sig perfekta efter flera år av maskindisk.

Fan jag har bara spelat lågvattenmärkena old och castle… dags för nytt besök låter det som.

Att Old är ett lågvattenmärke är väl att ta i men den är ju alltid knökad så när vi bodde där kändes det sällan värt förutom när man hade gäster eller när det är lågsäsong. Jag spelar hellre New, Eden och Jubilee, de är dessutom lite mer värda pengarna om man verkligen inte känner att man måste ha spelat Old. Den går ju dessutom att promenera varje söndag. Till de andra banorna finns det dessutom ganska värde tre och sjudagarspass.

1 gillning

“Det blev så” var det mer i mitt fall då det var en lyxigare paketresa. Vaskade new course och satte upp mig på lotteriet för old då jag kände det kanske bara blev den chansen. Får bli fler dagar och fler banor nästa gång :+1: Några fler banor i näromårdet man absolut inte får missa?

ps. faktum var att jag försökte byta Elie mot New i sista minut men det blev inte så och det var jävligt synd, Elie va inget o skriva hem om ds.

Det finns ju lite andra bra banor i närheten också så det går ju att vara där ett tag utan att bli uttråkad.

Finns en risk nästa resa till skottland går mot västkusten igen. Western Gailes är kanske bästa banan jag spelat ihop med Kingsbarn rent … linksmässigt.

1 gillning

Ska du till västkusten så spela Prestwick St Nicholas. Den är kul som fan och prisvärd. Klubbhuset ligger praktiskt taget på stranden.

Har spelat den och absolut fin.

Varför har alla pubar på gk så extremt tråkiga menyer för? Är det bara typiskt att dom gillar torra maträtter? På Troon vill jag minnas det va bra.

St Andrews GC har bra och väldigt billig mat. Panmure som ligger på andra sidan Dundee har också bra mat och en fantastisk golfbana.

1 gillning