Simning

Fan alltså. Man får ju lite hopp om att vi kör en “Eagle Cup” i Vansbro i sommar.
Jag ska nog vara med i år. Blir mitt 16:e i så fall.

Aldrig varit under timmen.

1 gillning

En kamrat som är simfanatiker simmade 3ggr samma dag!!

Han brukar lägga ut sina simturer på 4-5 timmar såsom många gör med joggingrundor.

Vansbrosimmet är för tufft för mig. Blir man uppfiskad om man simmar för långsamt?

Gunde brukar kasta ut en livboj vid Skamhed till de som flyter förbi.

1 gillning

Nuförtiden får man vila på bryggan och sen hoppa i och simma vidare om man vill.

Vårt hotell på Mallorca har en uppvärmd lap pool så jag fick ett ryck och simmade lite. Inga problem att få en egen bana. Det tog flera längder att komma in i det och herregud vilken dålig simkondition jag har. Whatever, fick in lite flyt efter ett tag genom att koncentrera mig på långa simtag med flyt och att andas i armhålan. :woman_swimming::woman_swimming:

Det går en Ironman 70.3 här om några dagar så det finns många duktiga simmare här. Jag råkade gå in i rummet för registration till tävlingen av misstag. Jag backade snabbt ut därifrån :sweat_smile::joy:

4 gillningar

Lärt dig något om @StoraNorrland 's tips i resor vi kanske har råd med som du har nytta av?

Js Hotel?

Zafiro Tropic.

Nu är jag inte riktigt med…

Fel av mig det va i “dagens runda”-tråden SN delade med sig av tips från sin Mallorca-resa nyligen.

1 gillning

Tror nog att @Perra10 har rätt bra koll på Mallorca, om jag fattat saken rätt.

1 gillning

Det har jag men det är alltid roligt att läsa om andras upplevelser :blush:

2 gillningar

Sista dagen på Mallorca, ikväll åker vi hem. Passade på att simma ett pass till. Fick till fint flyt i 3-taksandningen några längder, man får inte stressa.

Ryggsim var däremot ren katastrof. Sånt dåligt och tryck och momentum så jag simmade först in i kaklet på banans ena sida för att sen vingla över och simma in i linan till banan bredvid :joy:. Jaja… det var inte så viktigt. Det är ju dock skönt att lägga in en längd ryggsim emellanåt. Andas fritt utan kallsupar och syreskuld.
Får se om jag fortsätter i badhuset hemma sen. Avskyr överfulla motionsbanor men ska pejla in vilka tider det inte är så mycket folk där.

1 gillning