Prognosen säger max 3 rundor kvar så en summering av säsongen ser ut så här:
Antal rundor totalt: 104
Av dessa 9 hål eller avbrutna: 8 kanske?
Antal greenfee ej hemmabana: 22
Antal golfamore (golfhäftet) 7
Antal 36-hålsdagar: 2 (The National och hemma)
X antal rundor. 40-tal? Svingen helt “trött” (speciellt med järn) trots det sänkning till singelhcp igen. Fattar ingenting.
Inte träffat green på 14:e östra en enda gång i år. Samtliga i vattnet. På typ… 8? försök.
Näst sista varvet på DGK gick jag -1 16-18 sänkt bunkerslag på hål 17.
Sista rundan under 90 slag, det var längesen det hände men beror nog på att jag börjar få ordning på utslagen som numera går längre än 150m.
Det finns hopp för gubben och till våren skall jag tillbringa 4 veckor i Portugal med en annan gube på forumet.
Förmodligen sista varvet på hemmabanan.
Väljer troligen att gå i ide tills efter nyår. Ser ingen mening att hålla igång svingen då det ändå blir en läroprocess framåt mars att få till en sving igen.
Har fått en fråga om att gå med på vinterträning inomhus. Om min grönt kort kurs och en gruppträning för 20 år sedan får vara facit… så kommer tränaren titta på Agda som slår 75m carry och inte på mig.
Landade på fest med inhemska Halmstadsbor igår. Golfarenan rules! Önskar jag vore lika besatt som jag var för 20 år sedan. Då hade jag bankat boll där.
Antal rundor totalt: 16st ? Ovanligt många detta år.
Antal 9 hålare 8st?
Antal greenfee ej hemmabana: 3st
Antal golfamore (golfhäftet) 2st
Rundor utomlands 6st
Antal rundor totalt: 50 ish
Av dessa 9 hål eller avbrutna: 45 ish
18 hålare : 2 EGO, 1 Nyköping, 1 Saxnäs - inte ens 5!
Det sämsta på många år, nästa år skall det bli bättring, måste ta upp lite nya kontakter, har sörjt bästa golfpolarens alltför tidiga bortgång lite. Vi brukade få ihop ett par rundor varje år.
Antal greenfee ej hemmabana: 4, då
Antal 36-hålsdagar: då får vi gå tillbaka till 00-talet
Hcp: Från 14 nånting till 18 nånting. Svingen inte i toppform alls, närspelet anständigt.
Det har blivit runt 50 rundor i år, vilket är det absolut mesta jag någonsin spelat på ett år.
Spelet har varit upp och ner, men hcp mässigt ligger jag på ungefär samma som vid starten, men jag upplever det som att jag är lite jämnare.
Har börjat slå lite kortare, men tar man en klubba till så…
Det som jag arbetet med mest under säsongen är närspelet, vilket gjorde att jag tappade lite av det längre spelet under en period, men det ordnade till sig, men närspelet tog sig inte förrän hösten, och förändring tar väl tid, och man kan ju hoppas att det är kvar till våren. Chippar och puttar betydligt bättre, och statistiken visar att det verkligen blir bättre om man ser på 2024, senaste 20 och senaste 5.
Det handlar om både inspel chippning och puttning och det är verkligen det jag jobbat på.
ser fram emot säsongen 2025
36 rundor plus några 9:or för att testa golf med besten.
Tycker mitt spel blir bättre och bättre. Bättre längd med träklubbor, främst med drivern
Missor fortfarande kort med järnen.
Problemet är 1-3 bortslagna bollar per rond som kostar för mycket.
Hcp ligger oroväckande stabilt på 15-16, men kan vara bra den dagen jag spelar match mot @Forzza igen…
Provade grafitklubbor nu på semestern så nu ska det nog bytas klubbor