Säsongssummering

En eller några “filosofi” runda/or? 2025? Kan tänka mig transportera mig relativt långt för lite lir…boka preliminärt månad? datum?

1-3 bortslagna bollar per rond kostar i scoren och i plånboken. Gissar jag köpt bollar för minst 4000kr i år. Och då spelar jag inte premiumbollar. Letar inte speciellt länge efter bollen på sällskapsrundor men framför allt har jag skickat bollarna i vattnet, bortom räddning för alla bollhåven. Ja ja… det är vad det är.

Rörande bortslagna bollar är det antagligen personligt rekord i att slå bort få bollar, åtminstone det här årtusendet och de rundor jag spelar från rätt håll. Ligger nog på färre än en per runda i snitt.
Vid säsongsstart brukar det inhandlas 5 dussin som i allmänhet är slut när säsongen är över, i år köpte jag bara 4 och det är bollar kvar. När formen är som uslast har jag tidigare år kört med hittebollar, nu var det nog bara rundorna från vänster där jag slog bort fler än 1 boll per runda.

Gärna. Är nog igång från April till Oktober kan nog lira lite när som

1 gillning

Bäst någonsin. Kanske 10 rundor under 80 vilket är min gräns för bra score

2 gillningar

Netto eller brutto?

Jag har brottats med en smärtande axel hela våren och sommaren, med bristande motivation som följd. I början av september kom jag igång på riktigt igen och spelar nu smärtfri.

15 st. 9-hålsrundor och fyra 18-hålsrundor, varav merparten de senaste två månaderna. Alla rundor spelade på de fyra banorna mina två klubbmedlemskap erbjuder.

Sänkning av hcp från 16,2 till 14,9.

Målet med säsongen var att bli av med dubbelslag på hemmabanan, och det är uppnått.

Målet nästa säsong är hcp 12.

3 gillningar

Räknade för skojs skull ut hur genomsnittsrundan sett ut på hemmabanan.

1 birdie, 7 par, 8 bogeys, 2 dubbelbogey

Ganska många gånger det varit “tråk”-rundor med bara par och bogeys.

2 gillningar

40-45 18-håls rundor och ett gäng 7-9-håls. Inga rundor utomlands i år, skärpning krävs.

Hcp från 11,6↘️8,5.

Fick äntligen petat i birdie på det enda hålet på hemmabanan som inte hade en registrerad birdie eller eagle på på 247 ronder i gamebook eclectic.

Investerade i ny driver, men det har väl ingen missat. Nästa år ska jag spamma er om nya järn :rofl:

5 gillningar

Mer spel än planerat. Enligt gamebook 166 rundor och räknar med ett par till i helgen innan banan stänger. Tyvärr lite lite gästspel och ingen Linksresa. Kul att se att trots tappade meter med drivern(från att redan slagit kort) så har jag lyckats vända trenden och sänkt snittscoren med ett halvt slag. Framförallt järnspel och puttar från 2 meter som förbättrats. Höjdpunkter på säsongen är vinsten i matchspelsserien och att lyckas vinna finalspelet för vår säsongstour på klubben med 40+ deltagare över 36 hål. Hcp började på 5, var nere i 2,6, uppe på drygt 5 för att efter en bra oktober landa på dryga 4. Ser mig även fortsatt som en 6 handikappare

1 gillning

78% faiwayträffar imponerar.
På mina nu 56 säsonger har jag nog som bäst legat strax över 50%.

Tack! Finns fördelar med att slå kort. Fairway blir bredare och ofta är inte fairwaybunkrar i spel.

Om du skulle slå ut med driver istället för j5 kanske du inte skulle slå kort? :innocent:

Edit: inget ont menat, förstår bara inte hur man kan ha så hög fw% över en säsong på något annat sätt. :joy:

Nu finns det rätt många som slår rakare med drivern än dig… :wink:

2 gillningar

image

2 gillningar

:rofl: :joy:

75 rundor enligt GameBook. Fixat driver sedan några år, hyfsade järn och mycket bra wedgar. Tyvärr är puttern ganska kall. Ändå från 5,3 till 2,9 och en nytt pers runda på 69 slag (där puttern plötsligt var het). Summa: många par och bogeys. Få birdies och dubblar.

3 gillningar

Årets säsong kan summeras i ett ord: SKIT.
Under året har jag successivt känt att orken har blivit sämre och sämre och att jag tog fysiskt helt slut under andra halvan av golfrundorna. Under sommaren trodde jag att det var värmen som gjorde att jag blev så andfådd/ansträngd men det blev bara värre och värre. Trots det, och att jag fick diagnos på inflammation i lungorna (nästan hela vänstra lungan) och min sambos avrådan åkte jag på en hickorygolfresa till Skottland. Den tog slut fyra dagar i förtid då jag ombokade hemresan tidigare efter att inte ha orkat med en enda hel runda där. Preliminär diagnos är ett skov i min vaskulit och nu väntar bronkoskopi (inget kul) och kortisonbehandling och förhoppningsvis läkning av skovet.

Med nästa år, då dj…r!!!