Säsongen 2024 halvvägs, hur har det gått?

katastrof hittils

Har du fått flera slag? :smiley:

yes

image
Lite tunt här …

De e synd om dig :wink:

1 gillning

För jävla dåligt tror inte ens jag har 15 rundor i bagaget.

Blivit av med 4 slag, vetetusan om det är bra eller dåligt.

1 gillning

Fortfarande obesegrad.

2 gillningar

Rätt skapligt, slår den riktigt hyggligt om än inte bra. Puttningen är lite off. Lika kul att jaga sving som alltid dock.

1 gillning

Min comebacksäsong har väl inte riktigt gått som jag tänkt. Trodde nog att jag skulle gå ut och mosa mitt nya höjda handicap inom några rundor. Så har det verkligen inte blivit och det finns väl en liten frustration i det. Vill skrika ut till alla jag träffar på “jag är egentligen mycket bättre än så här!!!” Men det är jag ju inte. Sorgligt nog. Men jag ska bli!

Nu är det som det är och sen midsommar ungefär så har jag inte kunnat komma ifrån och spela riktiga 18-håls rundor eftersom min 13-årige son inte har grönt kort än och har blivit rejält biten. Så jag prioriterar honom och att spela med honom på diverse pay n play istället. Det är verkligen jättekul att han vill spela så det gör jag gärna. Snart har han grönt kort och då blir det ju fritt fram för riktiga banor också. Det ser jag fram emot.

Nu har även min 8-åriga dotter fastnat lite för golf. Handlar väl mest om att hon känt sig lite utanför tidigare men nu ska hon till rangen och slå samt putta och chippa så ofta det går. Jag låter henne hållas. Har försökt instruera men det går sådär. Men det är jättebra ändå då jag ofta har båda barnen själv numera och hon vill inte stanna hemma ensam än. Nu är det inga problem att komma iväg till åtminstone rangen. :smile:

Mitt järnspel har nog aldrig varit bättre dock. Problemet är att få ut bollen i spel. När jag står på tee med en driver i handen ser jag det som nästan omöjligt att träffa fairway. Det går bara inte. Men det ska väl gå att lösa. Hittade en liten bättre känsla igår. Försöker hålla klubban lösare och svinga mer avslappnat.

3 gillningar

Hur är detta möjligt, pensionär med obegränsat med tid borde ge en positiv utveckling.

Välkommen till forumet.

4 gillningar

Slå mer järn från tee då…

Blir så förbaskat långt till green bara… :laughing:

:laughing: Fattar att det inte är nån unik tanke. :face_with_peeking_eye:

1 gillning

Köp en j2, så kommer du närmare?

Liten uppdatering, startade säsongen på högsta handicappet jag haft sedan 1977 (eller nåt sånt). Om inget egendomligt händer kommer handicappet att ha minskat vid säsongsslut jämfört med säsongstart första gången på 20 år. Troligen blir det 6-7 rundor ytterligare som är reggningsbara.

Säsongstart: 12,2. Just nu 10,2. Som lägst 9,9

1 gillning

Varifrån tror du att du har lättast att rädda par, ftån fairway 170 meter från green eller från skogen/tjockruffen/pliktområdet 130 meter från green?

Fast någonstans vill man gå över till att göra birdies och då måste man ha avståndet… vart är det lättast att göra birdie? Från 130m kvar i fw eller 170m kvar i fw? Förstår att det lockar… min rekommendation skulle nog vara, att om man har problem med drivern “växla ner” till spoon eller till hybrid för att hitta självsäkerhet och fart i klubbhuvudet vid utslagen till att sen gå upp till spoon och sist till driver igen. Så fort skruven blir för mycket gå tillbaka ner igen. Det hjälpte mig förra året att gå ner till spoon tills jag vågade slå den ordentligt. När jag sen bytte till driver fick jag istället känslan varför jag inte slagit driver tidigare. Lämnade helt sonika drivern i bilen och tvingade mig själv att slå spoon istället.

Spelade under min resa till St.Andrews helt utan driver i bagen. Gick ändå på 67 netto på old och 70 på kingsbarns. (Inte menat som skryt utan bara att det är möjligt att scora utan driver)

2 gillningar

När jag läser om Martens rundor så känns det inte som problemet är att han gör för lite Birdies (han verkar göra fler än mig per runda) utan att det är lite för många dubblar+ i scorekortet.