Om man tittar i kalendern har halva året gått.
Golfmässigt brukar det egna golfåret vara lite förskjutet så halva säsongen har nog inte gått än.
Min egen golfsäsong har varit skräp hittills.
Den normala vårturen med spel i Småland och Östergötland kopplat till dartseriens avslutning blev senarelagd detta år vilket gjorde att den normala säsongsstarten för utomhusspel i April inte blev av.
Efter starten i mitten av Maj var det 4 veckor ont i axeln och det var svårt att svinga på normalt sätt, när väl ontet försvann hanns en runda med innan en rejäl förkylning slog till, spelade ändå 1,5 runda med förkylning i kroppen. Och nu har jag ont i handleden. Ska det vara så här kan jag lika gärna skippa att spela golf.
Två rundor hittills där jag inte haft ordentligt ont eller haft feber.
Trots de fysiska besvären har jag spelat ungefär normal-mycket vilket brukar sluta i någonstans mellan 50 och 60 speldagar.
I och med mitt engagemang i styrelsen hänger jag en hel del på kansliet vilket har ett klart mervärde, mycket snack med klubbkamrater och gäster blir det.
Att det blev senare säsongsstart pga. senare dartaktivitet kan helt och hållet skyllas på Kalmar Hockey som under säsongen hade tagit steget upp i Hockeyallsvenskan med matcher senare på våren än det var i hockeyettan. Det drabbade darten som spelar i serieavslutningen i hockeyarenan.
Jag funderade på det häromdagen. Hur lång säsongen är. Här i Uppsala skulle jag säga att 2/3 av säsongen är kvar.
Personligen hade jag egentligen inte tänkt bli medlem redan i år så allt är bonus. Har mest spelat 9-hålsbanor (typ 15 ggr) med min son eller själv. Men även 4 st 18-håls rundor. Har även blivit väldigt mycket range…
Spelar för lite. Slår driver precis som jag vill men järnslagen minst en klubba kortare. Får gå till den där utslagsträningsplatsen folk berättar skrönor om.
Pga orsaker har det spelats färre rundor än vanligt. Det finns dock vissa ljusglimtar. Jag slår bollen bättre än “vanligt”. Mest troligt pga de cirka 50-60 pass skivstång jag gjort under vintern. Det innebär inte nödvändigtvis att scoren blir bättre men spelet blir mer njutbart.
Lika illa/bra som andra års halvårs resultat.
Vårresan 6 st18hålare+träning(6dagar,) spelade ok runda 3,4,5.
Efter det 1 st 18 hålare. (Borde stannat hemma)
Några 9 hålare.
En del 4 hålare.
Någon 6 hålare.
Dock haft särdeles god utveckling rent träningsmässigt… …så
Fruktansvärt spel som verkar ha cementerat sig från förra säsongen. Smärtan i kroppen har börjat ge med sig men stelheten är total. Mitt utrustningsexperimenterande har gett mer skonsam belastning på kroppen med svingras som bonus…
Mycket som är bra, men det jag hoppats på skulle bli bättre, har inte blivit det, närspelet.
När jag tränar känns det verkligen svinbra, när jag spelar, not so much…
Spelet är bättre, tyvärr slår jag bort alldeles för många bollar för att det ska påverka mitt hcp
Senaste rundan t.ex. 39 pinnar. Två bollar i vatten och en boll borta. (och en ospelbar boll men det tar jag)
Efter lektion för en vecka sedan så finns det hopp. En 38, en 42 inkl trippelbogey. Båda över nio hål.
Att få in ett par schyssta resultat innan vintern känns som en möjlig grej.
har haft ett på kämpiga är men mekaniska problem
började i år och det känns bättre än på länge
även om det blir problem ibland.
började på 20,8 och är på 18,2 så det går framåt.
puttar som vanligt bra. chippar bra.
ser fram mot EGopen