Ja.
Det var stort. Riktigt stort. Kan inte komma på något positivt skapat av människor efter det som varit större.
Tidöavtalet.
TLI genomförd. Nu är de på väg.
Imorgon ska ”mina” satelliter åka upp med en ny göteborgare. Håller tummarna för lyckad uppskjutning.
Väldigt knepig att bygga.
Men inget är omöjligt. ![]()
New Glenn tar väldigt många satelliter jämfört med de övriga konstellationerna.
Just nu utvecklas även New Glenn 9x4.
Får se om det blir turkisk flagga i kväll, eller kanske snarare i morgon
Extra surt att de inte lyckades tända stage 2 - eftersom ”mitt” bolags satellit nu inte nådde rätt bana och kommer att få de-orbit … ![]()
Detta gick ju vägen iaf.
Undrar vad premien på oplanerade-raketfelsförsäkringen ligger på årligen.
Faktum är att min kompis spelade med en gubbe som jobbade just med försäkring av raketer.
Och jag har en granne som är rysk och raketforskare på KTH. Han är den enda jag känner som har gått på när “microsoft” ringer från Indien och säger att det är något fel på datorn
Här är idén med ”mitt” bolag:
https://www.facebook.com/share/v/1Dza56PQrF/?mibextid=wwXIfr
Jupiter kom inte så nära månen som jag hoppats





