Snart dags. Hur tror ni att lagen ser ut i höst?
Europa vinner.
Ingen LIV spelare kvalificerad via ranking i USA, undrar om det blir nåt kaptensval. Jag gissar på inte
Frågan är om Zach Johnson vill åka till Rom utan lirare som Bryson, DJ och Koepka. Jag förstår resonemanget, men Ryder Cup är ju ingen PGA Tour-angelägenhet.
Just dom tre skulle väl inte direkt höja lagmoralen. Alltså inte att dom är svin eller så men jänkare generellt är lite mer jag jag jag.
Skulle bli förvånad om USAs lag inte innehåller Koepka. Sen tycker jag att Zach kan slänga in Bryson också, när han ändå håller på. Dustin kan stanna hemma för min del.
Jag skulle inte bli förvånad om inte båda är med, då menar jag Koepka och Bryson.
Men var inte Koepka kvalificerad via ranking trots allt?
Att inte ta med Bryson i den formen han verkar vara, det är väl i det närmaste tjänstefel…
Synd att Åberg inte verkar ha formen han uppvisade för ett par månader sedan, då hade han utan vidare kunnat vara ett Wild-card. Slår långt och rakt, stabil och kan gå lågt.
Hoppas på honom om jag ska välja någon.
Schauffele gick förbi i sista tävlingen i söndags
Skulle inte han spela några tävlingar i Europa på uppmaning av av Luke Donald?
RC utan X stycken toppspelare riskerar ju att bli en aning beige.
Men var det inte så att det bara var avdankade spelare på LIV?
Jag tror svaret beror på vem man frågar
Ahh, tack!
Ja då får han förlita sig på ett val, men jag skulle inte bli förvånad om både Koepka och Bryson är i italien i september.
Men USA ser som vanligt starka ut på papperet. I år kanske mest med tanke på formen de kvalificerade spelarna uppvisat på slutet.
Fowler, Glover, SPieth, Koepka och Bryson är väl namn som kommer att vara väldigt aktuella gissar jag?
EU har Rory, Hovland och Fleetwood i bra slag. Skulle Rahm bli het är det fyra riktigt starka spelare.
McIntyre och Hatton kan gå lite hursomhelst. Hatton måste ha humöret och känslorna under kontroll, och McIntyre kan gå hursomhelst, kul med en vänsterspelare, det kan ju löna sig att ha två alternativ.
Som val tror jag att Fitzpatrick och Straka kommer med, sen hoppas jag på Åberg. Sista vete fan faktiskt?
Såg nu att han skulle spela nästa DP
Bryson har det varit lite tyst om, hade jag varit kapten och kunde välja LIV spelare, då hade jag tagit honom alla dar i veckan.
Formen
Spelstilen
Jag tror att Åberg i princip är klar. Han bör ha legat bra till redan innan, och fjärdeplatsen framför ögonen på Luke Donald gör det lättare att ta ut honom.
Vad gäller USA tar jag för givet att Koepka är med. Dels är han ju tillräckligt bra, och dels kan han användas som argument om det skulle uppstå en diskussion om att LIV-spelare diskrimineras och liknande. DeChambeau tror jag inte kommer med, han har (väl?) stämt PGA-touren och på något indirekt sätt då tagit ställning mot de amerikaner som spelar på PGA. Inte jättekul i lagrummet. Dessutom firar han ju inte direkt jul ihop med Koepka. Tror det blir Thomas istället, trots svag form. Han är en fighter och har visat stort engagemang för RC tidigare. Utöver det är ju Spieth, Morikawa och förmodligen även Fowler givna, även om e hamnar precis utanför de automatkvalificerade.
Jag ser vad du skriver och jag ser dina argument som inte är fel, men störst segerchanser får de nog med BDC i laget. Det kanske kan bli en piece offering eller hur man ser det. Jag menar, Brooks och Bryson spelar på samma tour trots allt.