Robotklippare på golfbana

Om det är husqvarna så finns det bollplog att montera på för rangeklippning, borde fungera bra som snöplog.

Så om dessa funkar kan alla banor med personal ställa in ruffklipparna på fairwayhöjd?

Då får man hoppas att de inte reducerar personalen för mkt, utan tar tillfället att kunna spetsa till andra delar av banan istället.

1 gillning

Det återstår att se, men man kan kanske börja drömma om ansade dikeskanter, röda markeringar som är på plats, gammalt mög som plockas bort, …

1 gillning

Inte skriva för mycket nu….
Tydligen har vår hesd-gk fått en shitty deal så nu ska han sluta.
Jag tror.. på grunderna av att jag ger mig fan på .. att de försökt ändra till säsongsanställning. :roll_eyes:

Egon

Och det har med robotklippare att göra? Att folk slutar om det blir kassa villkor är ju givet.

Aah, så du trodde att jag var så korkad? Bara skriva något random..

Naturligtvis skrev jag det i anslutning till ämnet eftersom det (robotar) ger en generell slutsats att jobb blir mindre för alla banarbetare (läs, fet chans att det blir tid över när en lekman ska styra över personalbehovet).

Egon

Nej, jag trodde inte det var random (det brukar det inte vara) men det är inte alltid uppenbart hur du menar när du skriver.

Att greenkeepern skulle få mindre att göra när man har robotklippare verkar osannolikt, så därför var ditt inlägg lite otydligt. En och annan banarbetare vill man säkert plocka bort, men den som skall ansvara för att “gräset växer rätt” behövs ju lika mycket oavsett hur man klipper.

1 gillning

Jaja, :roll_eyes: tycker jag säger mycket.. men jag fattar.

Det snackas om misstroende mot styrelsen. (outa inte min klubb så det blir sökbart).
Många har åsikter med rätta men förutsättningarna för en ny o bättre styrelse är inte uppenbara. Lite moment 22.
Det enda man vet är att ingen är oumbärlig.

Egon

1 gillning