Frågan är om det behöver gå fortare än vad det gör. Spelare x kanske inte ska få drälla på banan med tre likasinnade. En klarar önskvärt tempo av men kanske inte 2 eller 3.
Vi brukar spela 4bollar på en bana där det är fullt framför. Gubbsen är inte så snabba och ojar sig betänkligt när tiden går över 4tim. Är det så konstigt? Jag tror att det snittas 7-8 bollar/rond som hamnar i skiten/person. De flesta hittas… men det är ju inte som att bara gå till sin boll o göra sitt.
Runt green, tar det inte lång tid alls.
Du har säkert rätt. Det tar nog längre tid att slå ut från tee och det kanske beror på att spelarna inte riktigt ser vart bollarna tar vägen (till skillnad från spelet på green).
inte bara generaliserar. Senaste gången jag såg det tyckte jag uppriktigt synd om henne. De gånger hon fick slå i lugn och ro slåg hon bra, när hon somtidigt som slaget tittade sig över axeln inte så bra
Jag erbjuider ofta damer att spela från gul eller mötas på blå (röd tycker jag blir lite för kort i många fall) men det har aldrig tackats ja. Tror det kunde funkat bra faktiskt.
Har under många år spelat med en kompis vars sambo, singel-hcp flera år, alltid sagt det som är svårast för damer är att när dom väl kommit fram till “sin” tee och ska förberada sitt slag kommer tre herrar traskande. När stannar dom? Eller fortsätter dom tills jag börjar min sving?
Nja, alltså 25-30 sek från det att jag ställer ner bagen/stannar vagnen. Men det är såklart möjligt att han hade helt fel och att du har bättre koll på speltempot på Salem.
Tiden ett slag får ta på touren är 30 och 40 sekunder om jag inte minns fel. Jag kan inte tänka mig att det är en omöjligt snabb tid för då jävlar hade de klagat högt. Även om jag minns fel och det är 40/50 så är det ju tid att klia sig i röva 5ggr om, ta en cigg o lasra alla hinder.
Ursäkta så in i h-e om din självbild gick åt fanders nu.
Troligtvis gammal men tyckte den var rolig och passade bra till Cantlay och ämnet
Cantlay after he finished on 18 went and battered a snail at the side of the green with his driver and his caddie said what is all that about and Cantlay replied it’s been following me around the whole round”
Ingen fara med självbilden. Men inlägget handlade alltså om medlemmar på Salem. Och så vitt jag vet varken är du, eller har varit, medlem på Salem @Egon.
Sen blir jag osäker på om man får jämföra med touren i den här tråden eller inte. Du hoppar lite där…
Hur som helst tar det inte 45 sekunder från det att en tourspelare kommer fram till bollens läge innan spelaren slår. Det ska bläddras i anteckningar, väljas klubba, pratas med caddie, stegas fram till bollen, provsvinga och slå.
Och för att undvika missförstånd så pratar vi naturligtvis om lägen där det GÅR att slå direkt. Inte där man behöver vänta på folk längre fram.
Ok, Salem eller inte… jag förstår inte riktigt varför det skulle vara snabbare att slå ett slag där, men ändå.
25 sekunder från att man ställt ner bagen… känns som en ok tid för mig. Jag hinner ta fram kikaren, mäta, välja klubba, göra en waggle och sedan slå.
Utan kikare… absolut hinner jag slå under den tiden.
Varför får jag inte anse det… som icke-Salemspelare?