Promillen

Att vara drängfull är en grej som inte är bra i något sammanhang, men att vara salongsberusad i en golfbill på en golfbana där bilen kör i 20km/h är liksom inget problem. Ställer man sig bak på ett fordon när föraren och du själv är drängfull.. skall nån som kan sköta sitt alkoholintag och inte falla för grupptryck straffas för det? Typiskt sverige. Vi måste förbjuda allt. Försvarar självklart inte drängfulla förare.

Kör man golfbilen på allmän väg (vilket jag tror problemet är) så är det en annan femma. Polisen har bl.a. tagit förare när dom passerar vägen mellan hmm… 17 och 18? på långe jan. Frågan är dock om någon golfbil någonsin blirvit påkörd där och då lovar jag att det inte har med alkoholen att göra. Det är bara ett sätt att sätta dit folk. Och avundsjuka från folk som inte har roligt. Någonsin.

Att man inte får ansvara för sitt eget liv i Sverige är fel.

3 gillningar

true!