Pga Tour 2K23 /Xbox/PS

Tjalå!
Jag gör ett tappert försök att försöka vara mer aktiv på forat.

Jag känner att taktiksnack, sving analyser och material diskussioner ibland kan sätta många griller i huvudet, och dessa måste botas med lite distans ifrån allt ibland.

Jag har lirat golf på konsol och dator sen jag fick min första dator (leaderboard) Spelar fortfarande aktivt kanske i snitt 2 ggr i veckan.
Jag har hållit turneringar online och aktivt försökt att värva nya entusiaster från och till, med blandat resultat. De flesta är ju amerikaner och britter, men jag har alltid letat efter svenskar. Jag tycker det blir bättre flow i snacket, och så kan man ju diskutera mer närliggande frågor, då en runda kan ta upp till 3 timmar ibland.

Och! Nu testar jag igen.

Nä, jag skulle bara höra om någon lirar här, eller känner nån, och är intresserad av att kanske försöka träffas online 1 gång i veckan och lira lite konsol helt enkelt.

Nu för tiden finns det ju möjlighet att spela på vilken enhet man vill och mot vilken enhet man vill, så jag tänker att spannet är ganska brett.

Vill du? Är du sugen? Hör av dig i tråden, så fixar vi en liten säsong online så att säga.

Jag tror nog att det finns plats för en ”tv-spels tråd” här också.

1 gillning

Spelar en hel del tv-spel. Dock aldrig online. Och längesen jag spelade golf. Kanske dags att ändra det. Dock är det på vinterhalvåret jag spelar mest.

Har fått intrycket att EA Sports PGA tour som kommer om en månad kommer toppa 2K23 men så är det kanske inte

Spelar på PS5

1 gillning

Nu ångrar man att man gav bort sin PS4:a :smiley:

1 gillning

Lika bra att uppgradera ändå…

1 gillning

Lite nyare bara.

Och nu snackar vi data killar

Men jg! Vi börjar så. Adda mig Claesson77

Jag har andra utanför eg också.

Jag har inte spelat på länge och väldigt lite online så här kommer en amatörfråga.

För att kunna vara med, är det PC, xbox eller PS4-5 som gäller?

Funkar det att seriekoppla mina två PS2 för att skapa en PS4? :smirk:

2 gillningar

Nope, men enligt vad jag läst på The Interweb kan man lämna in två PS2 till Sony och få en PS4 tillbaka.
Jag har flera kompisar som hört att det funkar :smiley:

Själv har jag snöat in totalt på Meta Quest 2 (aka Oculus Quest 2). Spelar Walkabout Minigolf (https://www.oculus.com/experiences/quest/2462678267173943/?locale=sv_SE) i ett flertal ligor. Fördel? Alla är i "mogen" ålder" :-D Det är onsdagsligan, söndagsligan, ligan där man spelar 9 olika matcher på tre veckor, ligan där man spelar 3 matcher på raken mot olika spelare. Nackdelen? Världen består till del av människor som bor i ett land (läs USA) som själva har olika tidszoner men som är fullständigt odugliga på att lista ut hur andra tidszoner förmåller sig till det egna landet (läs USA).

Verkar kul men upptagen med diablo 2 och snart diablo 4. Ska kanske slå till på det 2k23 spelet nu då det var 70% rabatt… 299:- lät ju hyfsat.

spelar ps5 och pc.

Har själv nött mycket wgc och the golf club 1/2.

1 gillning

Typ Ps och Xbox. Har inte mött på dator, tror inte ens spelet finns, eller?!

I pga har vi alla varianter här också. Mestadels skrikiga amerikaner 24h men mycket folk från Skottland och England.
Mötte en ifrån Saudiarabien förra veckan……

Helt klart värt. Det tar en stund att maxa spelaren bara, men så är det varje nysläpp.
Så du vet vad som väntar dig. Det är inte ”bara” att hoppa in och börja lira online.

Har förra släppet men också funderat på 23’ nu när det finns till bättre pris. PS4.

1 gillning

Ingen som tror som jag att EA spelet blir bättre?
Eller kanske är onlinespelandet bättre på 2K23.
Känns onödigt att köpa 2 PGA spel

Finns det något man kan lira med på PC mot andra som kör sina konsoller?

1 gillning

På xbox gamepass i pc borde det funka.
Kräver dock windows. :sweat_smile: