PGA Championship 18-21 maj

Den minst upphetsande av årets fyra majors. Mer hype inför Players än inför den här. Förra året lite av en duell mellan JT och Pereira. För nu ser man väl fram mot en tävling där det skulle vara förvånande om inte Scheffler och Rahm finns med i bilden sista nio på söndag. Skall Rory komma igång på sista cylindern igen? Lingonet, kanske fixa cutten, knappast Alex, är åtminstone min känsla.

Den här Oak Hill, klar Pinehurstvarning på den. Verkar lite långa par fyra som alla ser likadana ut i TV bland träden. Spela dem kan vara kul, som Åtvid, men är ingen vän av såna banor, som TV-upplevelse. Pinehurst då, Firestone, Colonial, den här dystra banan som tjejerna fick istället för Rancho Mirage, de sista hålen på Bärseback. Det behöver inte var tråkigt för att det är skog, Merion, där Rose vann är väl generalexemplet. Men den här tycks vara av det dystra slaget. Vi får se.

Spieth har chans på Grand Slam. Det är ju inte ointressant.

Har vi glömt major-tipset?

:flushed:

Ja, jag har haft lite annat att organisera, ber om ursäkt.

1 gillning

Ingen fara. Tänkte att vi kanske inte brukar köra trista PGA.

Jodå den brukar få vara med.

Men…vad i h-te!
Tänkte se Featured groups på Viaplay - men tji fick jag.
Ska man behöva köpa ett ännu dyrare abb??? :rage:

Nä, då blir det Sky sports golf via fulstream istället :smile:

Jag ser FG på Viaplay, just nu.

Jag med

Jag har “Medium sport”. Det har ju räckt tidigare för att se på golf.
Tydligen vill man kräma ur mer pengar av oss tittare för Majors och Ryder Cup :rage:
image

Blir att fortsätta se på Sky sports golf som ju dessutom har bättre sändning och kommentatorer…

Ja dom skjuter sig lite i foten med sina paketlösningar. Ser man på golf och formel1 vill man givetvis ha en dyr Premier League rättighet som kostar 10x mer än allt annat tillsammans. Givetvis med studio och kommentatorer som flygs till england varje match. Lustigt att privata tvbolag hela tiden kopierar statlig media.

Även jag satte ner foten här och har sagt upp mitt Viaplay. Kollat vansinnigt mycket golf senaste åren och haft alla streamingtjänster som finns i princip, men nånstans måste även jag dra gränsen och har sagt upp ett par.

Discovery+, Cmore och HBO Max får räcka just nu.

Hmmm mitt Viaplay är “sport”. Om det slutar funka för golf så kommer jag kanske sluta köpa Viaplay. Det finns ju en gräns ändå.

Det här med vad som ingår eller inte ingår i Viaplays olika paket är inte helt enkelt att bena ut.
Jag har “Viaplay Medium” och där ingår Serier, film och det dom kallar Sport som är all sport utom Premier League, Formula 1, NHL, Golf Majors & Ryder Cup som istället kallas “Premium Sport”. Vill jag även ha “Premium Sport” måste jag gå upp till “Viaplay Total” där allt ingår - men kostar 170:- mer per månad.
Sedan finns också “Viaplay Sport” för samma pris som “Viaplay Medium” - men som bara innehåller sport - men då all sport.

Så än så länge sitter du säkert…

1 gillning

Har Telia som TV-leverantör. Betalar 374 kri 6 månader för ALL sport. Och det är fanimig allt man kan tänka sig. I november dubblas priset, till 749 i månaden.

Jag får alltså allt från Viaplay, Vsport, CMore etc. Inklusive F1 och golf.

Länk till fulstreamen?

PM

Nej. Vi skickar inte sån information ens via PM här. Isf stänger vi ned siten.

Tänk er för.

1 gillning

I stället för att använda Eaglegolf.se för diverse aktiviteter är det bättre att ni söker er till Flashback, Duckduckgo och andra sajter för sånt.

1 gillning