PGA Championship 18-21 maj

Visste faktiskt inte att det inte var tillåtet. Men en snabb googling gav mig att det kunde klassas som olagligt.

Bara ordet “fulstream” är ju en ledtråd. :laughing:

2 gillningar

En sån här tävling visar hur mycket mer rättvist det blir med shotgun. Skiljer typ fem slag i snitt mellan förmiddag /eftermiddagsgrupperna. Gäller att ha flyt med vädret.

2 gillningar

Livet är inte rättvist.
Inte golf heller.

Det bästa med att inte se på svensk tv är att man slipper massa idioter som sitter och hållar på hovland för att han “ser glad ut”.

Om bara Koepka kan försvinna från leaderboarden så kan det här bli en sjukt rolig avslutning.

Koepka och Dechambeau är ju dom enda roliga i top 5…

Synd han missade putten nu bara.

Annars tycker jag de tär kul med massa spelare man ogillar (Hovland, Rose osv) i toppen så man alltid har nåt att bry sig om. Värre med såna där som Conners som man inte bryr sig ett skit om.

1 gillning

Kul att det är jämnt!

Tar nog en titt på leaderboarden, om det är ett par intressanta spelare och det fortfarande är tätt i toppen kanske man tar en glutt via någon fulstream sista 9, annars kan det vara. Håller med Stefan att Koepka och Dechambeau är två som man gärna vill ha med i slutstriden.

Intressant att se hur det går för klubbpron Michael Block, i princip helt utan meriter på den här nivån. Han har aldrig kommit så pass bra att han tagit världsrankingpoäng i någon tävling. Man får hoppas att han inte klappar igenom helt och hållet.

Hoppas nu att de ledande för OWGR-världsrankingen inser att det inte är hållbart med en ranking där många av de bästa inte får tillgodoräkna sig rankingpoäng vid sina vardagstävlingar.

3 gillningar

Dom där avdankade liv-spelarna kan väl stanna hemma…

Finns det ens nån som någonsin har sagt så? Eller är det bara alla liv-fanboys som satt en enorm offerkofta på sig själva?

Det är ett återkommande resonemang från pgacucksen jepp.

Då börjar jag titta. Verkar kunna bli spännande.

Kul med Hovland, han ser alltid så glad ut.
Däremot Koepka, avdankad gammal LIV grabb, kunde väl lika gärna hålla sig hemma…

3 gillningar

För att inte spelarna från PGA Tour skulle bli förödmjukade menar du? :wink:

1 gillning

Vinner Koepka idag har han 5 majors å 4 pga vinster. :wink:

1 gillning

Startfältet i första LIV tävlingen skiljer ju sig en hel del mot hur det ser ut nu. Var väl mest i början det var kritik mot att det var en del som var ” over the top ” i karriären.

Jag är mest sur att det aldrig kan vara ett bolag som har rättigheterna. Orkar inte koppla på Viaplay för detta, ändras eventuellt till British Open😐

Hahahaha BLOCK!!
Vilken jävla legend.

2 gillningar

Det borde vara lag på att det skall finnas “pay per view”

:champagne:

HIO av klubbpron. Galet.

1 gillning