Noterbart är att Åberg träffade alla fairways samtidigt som han var 4:a på statistiken över längd från tee.
Det är ett nöje att se honom driva bollen. Snabb rutin, ser väldigt okantigt ut, bara lägger ut bollen 300 meter fram där han vill ha den är känslan man får. Snart får väl jänkarna upp ögonen på honom så pass att man får se honom i lite featured groups.
Verkar vara någon liten bugg i PGA statistiken.
Klickar man på Åberg och statistiken rörande honom är han 4:a på drive längd i tävlingen.
Tar man upp listan över drive längd för aktuell tävling så är han 3:a
Bogey-bogey är en genomklappning á la Puttaren!
(Länge sedan man läste nåt sånt på FB…)
When you know, you know.
LIV / Valderrama nu.
Lösa solskyddsärmar
Han är ju spanjor, han ska väl klara solen?
“You can’t go on the side of the hole on this course”
En stor anledning till att jag föredrar den engelska stresmen är himlen
Kul. Åberg T3 inför helgen
Dessutom klarar 4 av 5 svenska spelare cutten i en PGA-tävling!
När hände det senast?
Ser så löjligt enkelt ut…
https://twitter.com/PGATOUR/status/1674930823730978816
Känns som där har vi en som kan skapa den där Annika-känslan, att om det går dåligt för svenskarna på de andra tourerna så hittar man i alla fall honom högt uppe under rättså många år framåt. Svårt att se att han kommer få några Stensondippar. Lite som Björk men bättre därvidlag.
Om Björk, måste säga det då jag följde honom runt på Ullna, har sällan sett en spelare som utstrålar sån skärpa, stil och pondus. Sån professionalism. Stor skillnad mot spelkamraten Söderberg.
Den var nog fostrande för Eslöv, den där bollen i vattnet på 14:e. Det kom två bogeys på hålen efter. Säkert tufft, men sånt är nog mest läropengar om man skall få den mentala hårdheten. Kunna skaka av sig den dubbelbogeyn och gå vidare. Nog för att han haft säkert femhundra såna små katastrofer under sina golfande år, men inte med publik och TV-kameror. En fin sistarunda nu och en topp 10. Tror fortfarande han blir bäste svensk.
Kanske det, men trist för dagens runda
Tänkte lite så här, då det gick bra strax innan vattenbesöket - är det bäst om han vinner, eller om han blir femma?
Stenson kom i en djup klyfta efter segern på B&H som 25-åring. Visst, såna som Tiger, men lyssna på intervjuerna med honom och jämför med Ludvig. Tiger är en stenhård vinnare, Strange skakade bara på huvvet då Tigern sa att han skulle typ bli bäst genast. Men Tigern är extrem. Hur bra går det för Wolff? Morikawa hamnade i en svacka. Att smyga sig in på världsscenen är kanske bättre. Den som jag är mest imponerad av härvidlag är nog Spieth - även han med djupa svackor. Men han verkar vara ödmjuk och en vinnarskalle samtidigt. Då bollen går mot skogen, det var väl han som införde ”get lucky”.
Sånt här är lite kul. Jag var chef och projektledare för mycket framgångsrika f.d. Idrottare inklusive en olympisk guldmedaljör. Det var ett nöje att se hur de angrep problem, ofta mycket positivt. Och jag är övertygad om att de, som tävlande i individuella idrotter lärde sig mycket om sig själva. Man lär sig kanske en del om sig själv då man spelar tävling och har 36 poäng efter 16 hål?
kul o se livgolf på vladerraa… vi går fram 25m efter 16 dom går bak 75
brysons slag på 17 är omöjligt.