Pågående tourtävlingar *Spoiler*

Roligaste särspelet på länge! Trodde på Fleetwood länge

Första PGA utan stream på ett tag, kändes inte som att discovery är värt pengarna nu då de flesta stora är spelade. Får se om Tour de France känns som skäl att slå igång den. Men viasaten har jag så man lär väl kolla in både Tyskland och tjejerna på Baltusrol, om än inte med samma intresse som majorveckor…

Slängde en koll på leaderboarden Tyskland, man ser alltid Lemke liggande bra till dag 1 första 9. Påminner lite om en golfare som jag tror hette Klas Eriksson, som några år efter millenieskiftet alltid var 2 under efter 8, varje torsdag… Inget himlastormande startfält men nån liten koll blir det väl.

Fast Travelers är väl oxå en elevated?

Ja, men den fick vara.

Så nån tråd för den tävlingen startar jag inte. Hur verkar banan, och tävlingen? Själva leaderboarden finns för alla läskunniga med Scheffler där man förväntar sig . Men annars ni som slökollat, får man nån wowkänsla?

Kom på nu mens jag skriver att en konsult tipsade om att det fanns sammanfattningar på YT och den här var skaplig

Nu minns jag banan också och den är ju inte heltråkig i avslutningen. Rorys ess hade jag redan sett.

Vad det gäller Münchentävlingen måste de hittat den plattaste, tråkigaste plätten i omgivningen och upplåtit den för golf. Med alla fantastiska vyer söder om stan… kraftledningen tillför inte mycket. Får se om nån svensk kan ta sig en bit upp.

1 gillning

Hur gåre för Åberg?

Delad 12:a, 3 slag från 3:e platsen.

Bradley och Reavie ytterligare 5 respektive 4 slag före.

Fowler hade en femmeters-chip för en 59:a, dåligt läst linje, var aldrig nära, 60 slag är godkänt.

Det dräller av danskar som gör bra ifrån sig på DP men man har inte hört talas om nån på PGA eller KFT (mer än lite inbjudna Höjgårdar), de lär väl plugga i USA? Undrar varför fler danskar inte satsar i USA.

Det skulle kunna hänga på de strängare reglerna kring arbetstillstånd.

Om de inte pluggar i USA är det ju stört omöjligt att få arbetstillstånd. Att spela KFT med turistvisa och långpendla mellan USA och Europa är ju knappast kul.

Svårt att skaffa sig en bra träningsbas om du inte har fast boende, för att hänga med i USA-toppen måste du ha en bra bas där du kan tillbringa tid mellan tävlingarna.

Bara en gissning.

Riktigt fin batalj mellan Lawrence och Luiten i Tyskland. Det där 16:e hålet kan vara tourens bästa. Så många varianter från tee på det korta par 4, och Lawrence fick utdelning för att han gick med drivern.

Nu vill vi se lika fina bataljer på Baltusrol och River Highlands.

Nordkvist, varför inte?

Bra avslutning av Padraig Harrington på Champions Tour
birdie-birdie-birdie-birdie-eagle-birdie-par
Han var fem efter ledaren med 7 hål kvar.
Vinner med ett slag.

4 gillningar

Bradley, gjorde slut på tävlingen ganska tidigt, ledde väl komfortabelt nästan hela rundan.

Men kul med Åberg, visst, i slag sett ganska många efter täten, men att som rookie vara relativt högt upp på listan är imponerande! Wild card till RC :wink:

När skall wild cards delas ut? Känns som om han kommer visa mer de närmaste veckorna

Det som kallas “knapp men säker seger” :yum:

Dubbelt svenskt på leaderboardens 1a - sida på PGA . Både Norén o Åberg har startat bra

2 gillningar

Och sådärja. Eslöv chippar i en eagle för två slags ledning och får en low five av Luke Donald.

Och så en genomklappning de luxe med bogey-bogey.

Vet inte om jag skulle kalla bogey-bogey för en “genomklappning deluxe”, men det var onekligen en sur avslutning. Framförallt treputten på sista. Oavsett vilket lär Åbergs aktier hos medspelare och RC-kapten Luke Donald förbättrats efter den fina rundan.

1 gillning

Svenskheten går antagligen inte ur helt med några år i USA