Det kommer väl att påminna lite om början på 90-talet när de 10 första på europatourens ranking + två kaptensval fick vara med i Europas lag.
Många av de bättre spelarna hade mer eller mindre permanent flyttat till USA.
Det kommer väl att påminna lite om början på 90-talet när de 10 första på europatourens ranking + två kaptensval fick vara med i Europas lag.
Många av de bättre spelarna hade mer eller mindre permanent flyttat till USA.
Minns inte så många slag av tourspelarna heller,. Men jag minns banornas karaktär. Banan gör åtminstone för mej en hel del av tävlingen.
Tror inte jag minns ett enda av Brooks slag på Oak Hill. Minns Hovland i bunkern och Blocks hio…
Tim Widing, en av de unga lovande som spelar i USA(rånad då han spelade sydamerikatouren) gjorde två eaglar på två efterföljande par 4 hål på KF touren, kan inte vara alltför vanligt. Spelat bra tidigare iår också. Vore najs med ett par till unga på PGA touren förutom Eslöv. Får se om Norrman lyckas behålla kortet.
Ser ut att kunna bli en bra dag för Holywoods golfklubb
Magiskt om det hade blivit en uppgörelse mellan Fowler och McIlroy
Vilken jäkla söndag det varit hittills med eagle på 9an av Rahm, missade kortputtar men kolossalt järnspel av Scheffler, finspel av Fowler, Hovlands puttning hittills, chippen från ruffen för en kvart sedan från McIlroy. Nu pratar vi golf!
Helt otroligt att Scheffler respektive McIlroy lyckas vara med och slåss på det här sättet, trots att den förstnämnda puttar som en nybörjare, och den andra slår wedgar som en. Jösses
Istället blev det norsk seger efter särspel
Och våra svenska herrar misslyckas igen - Alex på delad 52a plats
Få se när de norska kommentatorerna dyker upp på YT. Kanske ännu mer 17:e hålet än avslutningen, det var en ruggig putt i den situation han var i.
“McCarthy gained 19 shots on the greens against Scheffler during the 4 days of play”
Vilket säger nåt om Schefflers ballstriking nu. Tigerklass?
Enligt kommentatorerna var hans shots gained tee to green den bästa man registrerat sedan mätningen började.
+20.692 in Strokes Gained: Tee-to-Green
Det är tur att han är förhållandevis dålig på att putta, annars skulle det bli riktigt tråkigt.
Hovlands kommentar till Jack när han gick av 18:e
“Tack för att du satte upp banan så lätt idag”
Men han är lite Texasskön ändå, Scheffler. Satt och kommenterade en bra stund och gjorde det bra och motade alla hyllningar om ballstriking smidigt. Får nog säga att texasfolket är de jag haft bäst kontakt med av jänkare, hade mycket med dem att göra, först i början av 80-talet, mest då TI, och sen på det stora telebolaget, folk trivdes alldeles väldigt bra av de som åkte på kontrakt till Dallas, flera emigrerade.
Nu kanske mitt minne sviker mig om person, men satt inte Jon Rahm oxå och kommenterade med henne efter någon tävling? Även han med intressant och gott resultat
Säkert, Rahm verkar ha huvudet på skaft i intervjuer. Hans engelska är ju sen också helt otrolig, lät som manuel i Faulty Towers då han började college.
Lite off topic men ändå… det var inte så att resorna mest var till texas? För jag tycker amerikaner i stort är ett jävla trevligt folk över lag. Eller dom få jag träffat som då rest till europa och är kanske av viss typ dom med…
Hade att göra med folk från många delar av USA att göra. Visst, trevligt folk finns överallt. Men man kan ha lättare eller svårare för olika toner i olika regioner. Har man bott i Karlstad vet man. Hade svårt för den allmäna stilen hos folk som var från nordöst, typ Boston, New York, så jävla på var jargongen där, de som jag stötte på.
Fan skulle kolla klart Memorial nu men råkade kolla text-tv innan o blev spoilad. Då kan det kvitta
För övrigt tänkte jag skoj-betta på Ludvig Åberg nästa vecka men svenska spel gav bara 60ggr pengarna så jag skippar det. Fanns bättre bet