Pågående tourtävlingar *Spoiler*

Oj, fuskade precis Harris English i bästa live-sändning? Känns verkligen som att han stod och ljög rakt upp i domarens ansikte där

Kan uppdatera vad som hände för er som inte kollar: Harris English grundar tydligt puttern i ruffen inför en putt, och bollen rör sig (pyttelite). Domare tillkallas. English påstår då helt plötsligt att bollen rört sig redan medan han gjort provsvingar i luften en halvmeter bredvid bollen, och det utdöms därför inget pliktslag.

Vi får se vad reprisbilderna säger när domare fått kolla igenom dem ordentligt, men spontant känns det som att English ljög. Varför skulle man grunda klubban och göra sig redo för att putta om bollen skulle vara i rörelse?

Lite besviken att varken Wille Schauman eller Mats Hellberg vågar säga vad de ser, att situationen ser ytterst misstänksam ut. Det hörs på deras röster vad de egentligen tycker, men av någon anledning måste de vara sjukt politiska korrekta. Syltryggar

4 gillningar

Linn, en liten droppe engelskt blod och du har en vinnare. Rak i ryggen och självsäker i intervjuerna. Gillar väl i princip inte anti vaxx men hon verkar göra som hon vill. Rätt coolt om hon kunde vinna första USA starten.

Ocd:n i mig störs på att loggan charles SCHWAB

Du får nog utveckla detta då förkortningen ocd kan betyda många olika saker.

Jag stör mig på att Schwab genom åren varit Trumps största enskilda sponsor.

Loggan stör mig pga små/ stora bokstäver .
Fel av mig att kalla det OCD . Hoppas ingen blev kränkt

KLM, den svensk som låg bäst till spelade sämst.

Jävla bra spel nu på LIV, saknar egen tråd så jag lurar lite här bland pöbeln.

Najs, ska se sista 14 varven Indy sen lite Gölf!

Bang! Henrik. Gött att han är i form igen?

Synd att Ryder Cup är inställt.

Class act av Emiliano Grillo att släppa in en junis för att slå bollar med honom på “träningsområdet” (hål 1) när han ska stå och värma upp inför ett troligt särspel. Där vann han en supporter i mig! Go Grillo

2 gillningar

Jäkla tråkig bana ändå. Har kollat lite varje dag men det är inte ett enda hål som stuckit ut när jag tänker efter

1 gillning

Japp den mest Pinehurstiga banan av de årligen återkommande nu då Firestone lyckligtvis lagts ned. Lite som slutet på Bärsebacks avslutning, lång rad av parfyror som alla ser likadana ut på TV. Bara US openälskare som gillar det. Oak Hill var litegrann sån mot slutet.

1 gillning

Tänker du att det är inställt för att det inte kommer att vara “som vanligt”?

Men den här veckan blir det desto roligare banor, i USA killarna på Muirfield Village och tjejerna, om jag fattade det rätt, på Liberty National. Green Eagle är om jag minns den rätt lite nästan för mycket vatten och risk-reward, men ingen dyster upplevelse som Colonial. Ingen av de sista fem hålen lång par fyra.

1 gillning

Är imponerad över ditt minne jag har precis memorerat sista 9 på masters :joy:

Men jag minns inget av de rundor jag spelat själv… skulle inte kunna redogöra många slag eller hål jag spelade på Mauritzberg(inte för att det var ngn minnesvärd golf…)

Nä så många slag minns ingen :kissing_heart:

För egen del är det nog i princip det enda jag kommer ihåg bra nuförtiden.
Jag har varit ute och lirat 7 gånger i år. Jag tror jag kommer ihåg alla långa slag på alla rundor, närspelsslagen kommer jag nog bara ihåg från senaste rundan.

Det som ses på TV rörande golf nuförtiden glöms bort inom några timmar, det är tur man kan googla fram resultaten från tävlingarna.