Pågående tourtävlingar *Spoiler*

Vilket antiklimax det blev på golfen igår. Även om det fanns fler spelare som hotade bakifrån kändes det liksom hela tiden som en match mellan Jaeger och Spaun. Sen slutar det med ett särspel där ingen av dem är med!

Gillar Nick Taylor, kul att han vann

1 gillning

Den här veckan kan tv-tittandet börja på allvar… bara 9 timmar till Kalifornien och Dubai till morgonkaffet.

Samma svenskkvartett i Kalifornien som på Hawaii. Om Widing tillfrisknat från sin basilusk. Fler toppspelare än man minns från tidigare år. Wyndham, Cantlay, Im, Burns, Thomas, Finau, Tom Kim mfl.

Riktigt trevligt startfält i Dubai, Både Rory, Rahm, Hatton och de andra toppeuropeerna, som vanligt kompletterat med lite jänkare. Ska bli kul att se vad Björk kommer göra på Europatouren i år. Söderberg, Forsström, Kinhult och Dantorp, de stadiga från förra året.

Bara? Klart, jämfört med Hawaii, men ändå…

Ok då “bara”

Lite kul verkar det vara i alla fall

“Huge for Pinnacle, and their Gold range. He’ll win multiple majors with pinnacle in hand”

Amex.
Dessa f-b reklamavbrott. Sååå less jag blir.

Skulle nog själv ha ett par till om jag fick testa det hålet.

2 gillningar

Inget spel på Riviera i år. Pga bränderna
För övrigt jäkligt profilfattigt på PGA nu när en del spelar på DP och en del är skadade.

Ryström lät inte alltför exalterad över Hotell planner Tour.

:see_no_evil:

Jösses!

För långt upp för Rory, även om han får in högsta växeln?

Bara Norrmannen klarade cutten, lite oväntat. Annars rätt kul topp med Day, Thomas och Charley. Den sista håller jag på, även om han var coolare i mullet och glajjor. Han och Kirk har det där scream like a pig gamefacet men då de vinner spricker det upp. Såg det första gången då Charley vann i Texas. Det var som regn efter solsken.

https://www.instagram.com/p/BJT-o95BkI4qNd2jSMa22_bFv4H6Q2HFWL_9UQ0/?igsh=MWh5Ym9qa3VtYWYybw==

Mitt försök på 16e, lite skakig film som har ett par år på nacken :grinning:

1 gillning

Använd Shotclock på alla tävlingar!

4 gillningar

Ludvig Åberg är ett föredöme …

1 gillning

Ser att Robban skall spela nästa öken-DP, blir väl svenskbegivenheten för veckan.

Tänk att se Ludde, Ryan Fox och Koepka i en boll framför Harman, Cantley och Tom Kim på Masters.
De skulle vara i mål 2 timmar innan…

2 gillningar