Bra tävling av Åberg, T5 på -24.
Borde inte handicapkommittén i hans hemmaklubb ta upp detta - han har ju uppenbarligen felaktigt handicap
Tror jag inte. Han har väl +9 och fick ju knappt ihop till 36 pinnar den stackaren …
Rörande Sentry banan så var par satt till 73. Med 3 riktigt korta par 5:or och en riktigt kort par 4 skulle par 69 vara mer rimligt.
Hål 5 är par 5 på 520 yards.
Hål 7 är par 4 på 532 yards
Hål 17 är par 4 på 548 yards - men både 7 och 17 sluttade väl rejält utför så bollen rullade nästan 100 meter efter utslaget ?
Vem av dom gick självsäkert fram till sin boll först?
tycker faktiskt att det är lite roligt
att det händer även på den nivån
skratta och gå vidare
Antar att de flesta av er är lite trötta idag efter att ha varit uppe sedan 3 i morse för at titta på nya TGL ?
Nej, inte jag. Detta är inget för mig…
Jag skulle nog kunna tänka mig att titta på detta men jag har ju till skillnad från många av er andra sedan länge tröttnat på de långsamma traditionella golftävlingarna.
De senaste åren har det i princip bara varit sista 9 på söndagen på herr-majors jag tittar på.
Simulatorgolf är inget för mig, i alla fall inte ännu, trots att jag på tempot i vanliga tävlingar.
Kan man kolla i efterhand? Tror iofs inte att det är nåt för mig, men man får väl ge det en chans.
“Simulatorgolfen” är nog ingenting för mig att engagera mig i. Tydligen skulle man hålla sig strikt till 40-sekundersregeln och plikta, man spelade 15 hål på strax under 2 timmar vilket får anses ok.
Hoppas dom tar med sig speltempot när det blir riktig golf.
Endast på Disney+
Rätt kanal för en Kalle Anka-turnering
Läsvärd intervju med Widing inför debuten.
Jag har inga problem med simulatorgolf. Det som stör mig är de fjantiga och godtyckliga lagen som väl mest finns för att sälja merchandise. Precis som LIV med sina lag.
Jag menar. The Bay? Vilken bukt och vad har Åberg för anknytning dit?
Well said!
Skulle inte må dåligt med en sån där TGL-green hemma däremot, skulle förvisso få sälja eller hyra ut huset på heltid för att ha råd med den.
Kul att de kör med riktigt gräs och sand också men nej, inte så värst intresserad av att titta på spektaklet.