Pågående tourtävlingar *Spoiler*

Mem men om Pinehurst var ett sömnpiller 2014, så var den här tillställningen allt annat än sömnig.

McIlroys uttalande i sin helhet:

”Igår var en tuff dag, förmodligen den värsta jag har haft på mina nästan 17 år som professionell golfspelare.
Först och främst vill jag gratulera Bryson. Han är en värdig mästare och precis vad professionell golf behöver just nu. Jag tror att vi alla kan vara överens om det.
När jag reflekterar över min vecka är jag besviken över ett par saker som skedde under mästerskapet, mestadels de två missade puttarna på 16 och 18 sista dagen.
Men, som jag alltid försöker göra, kommer jag att titta på det positiva i veckan som vida överväger det negativa.
Som jag sa i början av mästerskapet känner jag mig närmare att vinna mitt nästa stora mästerskap än jag någonsin har gjort.
Det enda ord som jag skulle beskriva min karriär med är uthållighet. Jag har visat min uthållighet om och om igen under de senaste 17 åren och det kommer jag att göra igen.
Jag kommer att ta några veckor ledighet för att bearbeta allt och bygga upp mig själv för mitt försvar av Genesis Scottish Open och The Open på Royal Troon.
Vi ses i Skottland.”

1 gillning

Söderberg har brutit. Är han fortfarande knäckt?

Märkligt, hittar ingen info om Söderbergs avbrutna rond på dpworlds hemsida o ingen notis på Svensk Golf. Man blir ju lite orolig…

Twitter brukar vara en bra källa att söka info på men inte ens där verkar någon veta.
Däremot många oroliga inlägg över hans mående.

81-runda. Nelly Kordas mardröm i PGA Championship – sämsta någonsin: ”Jag har inga ord”

1 gillning

59 av Cameron Young.

1 gillning

62 av Åberg.

2 gillningar

… bara dåliga kläder …?

Fortfarande ingen info om varför han bröt?

Nästan sant!

Kinhult är uppe och hugger i Holland.

Kinhult på 17:e. Vilken kille(r).

1 gillning

Tävlingen ingen verkar vilja vinna - KLM Open.

Kinhult går efter en öl istället för rangen, my kind of guy.

(nä, men såg ut så typ)

Dean är nog mer din kille då, satte sig med en Cola i väntan på särspel och han var inte ens på rangen innan rundan lät det som?

1 gillning

Åberg spelar inte helt bra i dag. Sprider slagen mer än vanligt, tycker jag. Missade dessutom en jättekort birdieputt nyss.

Plurret för Kinhult. :see_no_evil:

Enligt Hedblom värmer han aldrig upp med fulla slag inför sina rundor, utan enbart lite chipp & putt. Det måste vara helt unikt på touren.

Om han inte skärper till sig kan han bli sämst av alla rond 4.

1 gillning