Pågående tourtävlingar *Spoiler*

Trots kepan :woozy_face:. Jag är allegisk mot mello och euro så det blev golf på burken även för mig. Jag måste säga att hon imponerade med sitt spel och hon har kul på banan. Hoppas att det räcker hela vägen idag.

1 gillning

Det här kan bli riktigt kul!
Otroligt bra puttning av Madde.
Efter 8 hål har hon 2 slags ledning över Zhang och hela 14 slag ner till de 2 som ligger T3.
Korda verkar väldigt oskärpt i sitt spel så hon är inget hot hur som helst.

Nu tre slag före, efter 12 spelade.

Visste inte det där om Madde, oväntat starkt inslag.

Har man sagt A, så får man säga B… :man_facepalming:t2:

Kameramannens läge vid Rorys andraslag på 10:e. De får jobba för att fixa bilderna.

Och nu lika med 2 hål kvar.
Blir nagelbitare det här :grimacing:

Jag har inte Via. Finns det nån “laglig” stream utöver Via?

Tyvärr inte. Tv6 och tv10 är upptagna av nått Hockey-VM

Madde i bunkern på 17 men klarar par. Men Zhang gör birdie och leder med ett slag med ett hål kvar.
Skit också :disappointed:

Zhang sätter birdieputten på 18 och vinner med 2 slag då Madde missar sin birdieputt :disappointed:

Inte mycket att orda om då? Zhang spelade bättre.

Imponerande att vara 3 före efter 12 men förlora med 2! Golf är svårt.

Nu får se om McIlroy lyckas förvalta sin ledning med 4 slag bättre med 6 hål kvar…

Fem bättre med fyra kvar. Mackan gillar Wells-Fargo och Quail Hollow.
Nu sex slag före. Slam-dunk!

Nu måste han ha knäckt Schauffele - eagle från bunkern :flushed:
https://twitter.com/PGATOUR/status/1789766369824653780

Tog en koll på Valhalla, en course guide. sista fyra - långa par 4 i skogen, bara 18 lite öppnare. Klar Pinehurstvarning. Förra årets Oak hill såg lika tråkig ut på kartan men visade sig leverera bra TV-upplevelse. Får se hur Valhalla klarar sig där. Tycker det räcker med en alla-hål-likadana i år vad det gäller majors i år.

Schäfern har fått output, då får man sätta sig och fundera på om man skall ha han eller Rory som vinnare. Mycket pengar nu så nu krävs eftertanke.

Vilka kanaler, utom Viaplay, sänder från PGA champ?

TV6 sänder
Torsdag 19.15-01.00
Fredag 15.30-01.00
Inget lördag och söndag.