Ingen F1, Ingen fotboll, ingen NFL, ingen LIV så jag försökte se på PGA på D+…
Haha. Jag hade ett minne av hur patetiskt det var, men det överträffade det med råge.
Men kul dom tog in en tjej som kommentator! Det var ju extremt revolutionerande! Och vilken kemi med Hallberg
Patetiskt? Ett helt koppel spelare i contention, den aggressive Tosti, Scheffler och en av mina favoreter Jäger. Sett honom i ett par tävlingar nu, frimodig, öser på med slagen, inget huvudhäng och trevlig i intervjuerna. Höll definitivt på honom.
Inte en av tourens största tävlingar, men helt ok på en helt ok bana. Synd bara att alex inte hade lite bättre flyt sista nio, då kunde det blivit riktigt kul.
Tråkigt med idel okända spelare.
Det räcker inte att skylla på att det är en dussintävling, LIV har utarmat touren på spelare och de som nu kommer fram … kommer fram för fort. Det blir för många för att skapa en underdog känsla.
Precis. En div1-spelare i allsvenskan är spännande, en allsvensk spelare i div1 känns dekis.
Det är ganska tydligt PGA touren behöver göra något nu. Jag personligen hoppas dom rycker upp sig. Det måste bli tävlingar där både PGA och LIV-spelare får spela. Givetvis med gemensamt rankingsystem.
Ja, tävlingar som helgens har antagligen ett något sämre startfält, även om Houston Open aldrig under mina tourtittande år har fått särskilt många toppstjärnor att flockas. LIV och Upphöjda tävlingar har bidragit. Och visst är det kul med tävlingar där man känner igen spelarna. Det har länge varit såna initiativ, säkert från att en gång beslutat sig för att kalla tävlingar för majors till WGC, slutspel och annat. Men vad har nu gjort att en del uppfattar vanliga PGA-tävlingar som ointressanta. Och hur ser faktiskt tttlarsiffrorna ut?
Jag delar dock förhoppningen att man skall komma fram till modeller som skapar så stora tittarsiffror som möjligt för turneringarna under årets veckor.
Lite så men ändå verkar ”de nya” ha en väldigt hög spetskompetens.
Alla vet ju (nåja, inte alla men ändå) att en mini-tour spelare kan slå vem som helst med en bra vecka.
Men men, ”De nya” får nu platser som namnkunniga(re) spelare hade tagit annars. Det utarmar intresset för spelet iaf. globalt. Amerikanska college-fotbollstittande golf noobs exkluderat.
Den här veckan TPC San Antonio, ni som brukar kolla, den med bunkern mitt på green på 16:e och bäck längs hela vänstersidan på 18:e. Blåsigt fredag och lördag. Soligt to-fr, ingen åska i helgen utlovad.
Inte Scheff mot baschet som förra veckan, jämnare startfält med Rory, Hideki, Spieth, Homa, Matthew Fitz, Morikawa, Harman och Eslöv förstås.
Matchplay är trevligt, kollade Nelly och Leona vinna sina respektive matcher till morgoncyklingen, matcher spelade på en magiskt vacker bana utanför Vegas där det tydligen finns skönhet också.