Pågående tourtävlingar *Spoiler*

Jag tror han gjorde lite för få waggles på sista hålet vilket resulterade i en dubbelbogey.
Lite mesig reporter som inte rakt ut ställde frågan om han inte borde ha gjort några till waggles på 18:e som pik till hans uttalande under mastersveckan. :laughing:

1 gillning

Tjejernas första major, så tråkig bana…till och med tråkigare än jag kom ihåg den.

Jahapp, hur bar det nu, brukar inte spelare få reaktioner och spela sämre veckan efter ett stort mästerskap… och vilka två har vi i toppen nu?

Scheffler och Åberg är inte som andra…

Hade de spelat riktigt bra hade de varit 5-6 före resten av gänget.

10 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Droppa korrekt?

Heja Korda! Mäktig streak just nu. Hon kan vara exakt den profilen damgolfen behöver

Avslutningen av RBC. Ingen kommentator men det är lika bra utan.

1 gillning

Dubbel av Åberg på 72:a efter chip och treputt.

Jag droppade droppsnacket i en egen tråd. Det hade iofs bäring på tävlingen men platsar ju bättre i regeldelen, för enklare framtida referens.

Widing vann på Korn Ferry Tour i helgen

2 gillningar

Tror att Ludde Åberg får vänta lite innan han kan bli världsetta.

Inte pågående men.
Senare i vår spelas en ny tävling på PGA - touren i Myrtle Beach.

För ett tag sen spelades ett kval med 16 spelare .
8- youtube-golfare och 8 proffs på lägre tourer.

Kan ses på youtube om ni är intresserade.

Paut, Nakajima och Söderberg, tre intressanta namn får bra start.

Lite trist att Svensson lär dra till USA nästa år. Bara Pavon har gjort nåt vidare avtryck av de som gick över till i år. Höjgård är en historia för sig, Gillar som det var innan, att man ganska uteslutande kvalificerade sig för USA genom att göra bra grejer i USA, tog ett ganska tydligt budskap att flytta med hela pickockpacet till staterna. Som Robban. Många är det som åkt över och misslyckats eller vantrivts. Europatouren förtjänar bättre än att vara undertour till getintheholetouren. Lite av tweeden finns ändå kvar på den här sidan pölen. Hoppas Björk kommer tillbaka nästa år.

Minns inte vad hustrun Grill hette i förnamn, men det skall ha varit hon som sa åt karln att inte gå med på adelskap - “jag är hellre den högsta av ett stånd än den lägsta av ett högre”.

Går bra för List/Norlander. Ett slag från ledningen med ett par hål kvar att spela.

2 gillningar

Japp går bra för många av de svenska proffsen nu, svenskar i de sista bollarna på många tourer. Såväl då Norlander som Widing kan fixa sina PGA-tourkort för nästa år idag. Kanske Söderberg också.

1 gillning

Det räcker nog med att vinna årets resterande majors och en 3-4 till tävlingar.

Vad enkelt det lät…

Inte samma flyt idag.
Märks på puttningen att det inte är pga-eliten med några undantag som spelar.
Tror Lowry/McIlroy tar hem det.
Fishburn/Blair som lett lätt länge har inte tillräcklig klass för att hålla ut till seger.

Blair ser lite skakig ut men MacLowry bränner ju en del skapliga birdiechanser. En spännande avslutning ser det i alla fall ut att bli.