Då spelar jag ibland med personer som pratar om slag dom slog som juniorer varje gång vi passerar ett visst hål… ingen nämnd ingen glömd Alltså 40 år sen.
Den går faktiskt att vända på helt och hållet. Om någon vill berätta om sin tidigare HIO eller eagle eller liknande så är man en god lyssnare för det är artigt och trevligt.
Men det får inte gå till överdrift så klart.
Undrar jag med. Bättre det än att ständigt hålla på att gräva i fickan efter något lämpligt att använda som markering.
Eller är det för att det är en typisk tjejgrej ? På tourerna så har nästan alla tjejer markeringsknappen på kepsen medan nästan inga killar har det. Kan ju iofs bero på att att en kjol saknar fickor
Det är precis som allt annat en avvägningsfråga. Sen hör jag hundra gånger en rolig historia om ett en dråplig incident än någon som haft flax och lyckats göra hio på sin topp
Merpo hade ju t.ex hundratals historier på lager men ingen av dem handlade om hur han smekte en j7 på en runda med frugan för 7 år sen.
Det borde vara underförstått att man inte bettar om pengar. En öl eller boll räcker för en riktig golfare.
Golf är en alltför fin sport för att besudlas med spel om höga insatser…
Trevligast är när vinnaren bjuder på öl!