OS (olympiska lekarna/spelen) 2024

Egendomligt att de andra 10-talet spelare jag i sett i OS inte skriker som en stucken gris. De kanske har en annan mikrofon ?

Nu har jag inte hängt med i pinigis sen Stellan och kanske kort J-O, men som jag minns det var det rätt mycket tjoande förr, Os eller vad de sa. J-O minns jag däremot som fåordig.

Ungefär som många grenar i friidrott då? 100, 200, 400, längd, tresteg, kula, …

Simningens “brist” är alla dessa simsätt. Ungefär som om man skulle ha 1500 m fritt och 1500 passgång, i friidrott.

Det är lite krigande nu om vad som skall tittas på under middagen. Hoppas att gymnastiken tar slut snart.

Sondre Guttormsen, det är ett namn på en vikingaättling, det.

Nytt irritationsmoment, alla dessa protester vid tjuvstart från friidrottssprinters.

Någon som sett en tjuvstart i simning de senaste åren ?

Dom försvann när det blev diskning direkt på tjuvstart.

Det är med andra ord något som är trasigt i hjärnan hos friidrottssprinters, kanske är det låga doser av otillåtna preparat som påverkar.

Men det är väl diskning direkt även i friidrotten vid tjuvstart ?
Men att man kan få starta ändå under protest ?
Lite svårt att ha koll på då jag tycker reglerna ändras titt som tätt.

Och har man siktat på att få vara med i OS under 2-3 år och sedan inte ens får springa pga tjuvstart så är det väl klart man protesterar då allt man gjort de senaste åren varit helt förgäves…

Sjukt va kass UX de använder i golfen på OS.

1 gillning

Danskarna Höjgaard och Olesen ligger 5 resp T6 i OS-golfen
Våra svenskar Åberg och Norén T15 resp T42.
Varför lyckas inte svenskarna när det gäller ?

Hjälper tydligen att gnälla på svenskarna: Åberg gjorde 3 birdies på raken och är T8 nu :slight_smile:
Men vilken runda av Höjgaard som går runt på 62 slag :grinning:

Tråd rensad från könsfrågor som numera finns under åsiktskorridoren.

Nån mer som såg judon mellan den vuxna och jätten?
I tungviktklassen är det bara en minimivikt och mixklassen är det annat än vikt som bestämmer motstånd, men att väga mycket gör det ganska enkelt att slunga runt motståndarn.

Skilde tydligen 62 kilo mellan dem i fighten.

Får en att tänka på när Kramer körde karate i Seinfeld.

2 gillningar

Tyvärr dåligt med golf i mina kanaler

Lite som klassikern…

2 gillningar

Landsvägsloppet blev ingen höjdare. Remko fick gå ivär alldeles för lätt.

Vad är nu detta? Alex i vit tröja och Åberg i mörkblå?
Är det inte kutym att spelare från från samma land spelar i likadana kläder även om det är olika från dag till dag?

Den blå var kanske väl svettig efter tre dagars spel.

Skumt att se USA i JL