Om du vann en miljard kronor, vad skulle du göra då?

Svenska spels Eurojackpotspel har nu kommit upp till maxnivån för jackpot.
En ensam vinnare med 5+2 rätt kan håva in 120 000 000 Euro (=1,347 miljarder kronor)

Om man tänker sig att ni vinner denna absurda summa, vad skulle ni göra då ?

1 gillning

Har funderat på detta lite grann, jag lever ju egentligen ganska nära det liv jag vill leva.

Det enda jag egentligen kan komma på är att sönerna nog skulle få en varsin hygglig lägenhet i Stockholmsområdet.

Resa vill jag inte göra, det är mest jobbigt.

Antagligen skulle man ta tag i hus-situationen, men det kan jag ju göra ändå utan miljarden, att ha en riktig man-cave med åtminstone ett biljardbord är väl det jag skulle önska mig.

En summering skulle då bli att jag sitter med 1,338 miljarder som jag inte vet vad jag skall göra med.

1 gillning

Säga upp mig från jobbet.
€€ till egna barn.
€ till goda vänner och deras barn.
€ till UA.
Se mig om i världen tillsammans med fru Norrland.
Kanske ta mig iväg till nästa EG-mästerskap

1 gillning

Sluta jobba. Spela fina golfbanor. Ge bort pengar.

2 gillningar

På vilket sätt skiljer sig detta från din nuvarande sysselsättning? :thinking:

2 gillningar

Han skulle kanske sluta upp med att kalla det slitsamt arbete…:sweat_smile:

1 gillning

Får nog lägga till detta till den egna listan, dock vet jag inte om jag väljer att ta med fru Norrland, det blir nog istället Berra-sambo som får välja resmål och Berra följer med som roadie.

Själv vill jag helst slippa resande.

1 gillning

Ungefär som de flesta nämnt.
Dock lära mig något nytt på plats skulle vara nice.
Tex hur äter man korrekt enligt div etikett…
Börjar man med gaffeln längst in eller ytterst
Får man flina/flabba och visa tandköttet vid fin ät, soppa skeden ifrån eller mot dig.
Japanska i Japan…
Rosa bussarna skulle sluta vara snack …

1 gillning

Skulle byta upp mig från 60-tal tegelhus till nåt modernt. Sluta jobba o tillbringa vinterhalvåret på varmare plats.

Köpt över 300 miljoner hockeylandslag.

1 gillning

En kurs i geografi hade också kunnat vara bra så du hade kunnat hitta dessa 300 miljoner landslag. :wink:

3 gillningar

Snällt att skänka pengar till Unga Aktiesparare, men vad har de gjort för att förtjäna en slant? :smile:

2 gillningar

Jag skulle nog kunna tänka mig att sponsra ett EG-mästerskap också. Ett par mille kan nog hyra en trevlig bana en dag. BroHof tex.

1 gillning

Alltid besticken utifrån och in. Så räcker din miljard lite längre.

Just det. Jag skulle ju sluta jobba.

Det är omöjligt att veta och jag är ingen drömmare så tänker inte ens i dom banorna- tja, jag köper inte ens en lott. Det är trots allt bara en extraskatt för dom dumma.

Köpt en hund till kanske.

Jag skulle fortsatt med att ”ha slutat jobba”, det är ju faktiskt rätt skönt.

2 gillningar

100 mille till varje barn och barnbarn (700 mille). Några drömbilar till mig. Porsche, Audi RS6 och en Cheva Bel Air 57. Köpt en större kåk och ett hus i Italien. Sen skulle jag slösat bort resten🤓

1 gillning

Två dagar, (v) inspelet oxå

1 gillning

Ungefär som, ”Lägga hälften på sprit och dåliga fruntimmer och slösa bort resten”?

2 gillningar