Om det var tillåtet skulle det inte ta mer än 2-3 veckor innan klubben skulle behöva köpa nya rangebollar eftersom snåla golfspelare tagit och spelat med dom på banan och minst 80 % ligger bortslagna i skog och sjöar
Hur skulle man ens komma på tanken att spela med en rangeboll. Känner man inte skillnaden så kan man lika gärna spela golf med en hockeyklubba.
Efter att ha skummat lite i brottsbalken torde brottet vi diskuterar kategoriseras som egenmäktigt förfarande, inte stöld.
Föragelseväckande beteende?
Den frågan har dock inte ställts. Frågan från början är själva förbudet.
Är en minigolfboll förbjuden att spela med?
Undrar vad den lägsta scoren med squashboll är?
Varm eller kall squashboll?
Samt gul eller röd prick?
Undrar hur många slag exempelvis Rory skulle behöva på en normal par 3:a med en pingisboll. I vindstilla förhållanden.
Fortsätter man på störst bit som blir kvar vid varje slag? Tror jag har en chans mot honom.
Men squashboll borde väl vara den man skulle få bäst score med, borträknat golfboll? Tennisboll, det vore väl ok att räkna den som i om den la sig till rätta i hålet. men jag tror jag skulle välja squashboll i alla fall. Uppvärmning tillåten inför alla slag.
Måste gjorts diverse experiment i den här häraden.
Såg en film med pingisboll. Det fungerar inte, för den pajar direkt. Squashboll verkar rimligast pga storleken. Men även tennisboll borde fungera bra, dock förstås svårare att få i hål. Bandyboll (isbandy) borde också funka, den är ganska lätt.
Pinballkula?
föredrar svenskans flipperkula, men oavsett vilket så torde handleder och fingrar få en del stryk.
Jag väljer rangeboll hellre än squashboll, tennisboll, stålkula eller bandyboll.
Tänker du begå brott pojk? Du får mer än halva forumet mot dig!
Ett frisbeegolfhål i 13:e hålet och ett gäng frisbees… inbjudande tanke
Om de skall kasta frisbees från årets tee tror jag det blir rätt tråkigt. De bästa disc-golf proffsen kastar 150 till 170 meter. Det blir nog nästan bara layups på 3:e kastet. Endast disc-golfens John Daly kan nå upp på tre kast med någon slags precision.
Nu var det inte riktigt en pinballkula jag testade en gång när jag var ung, men åtminstone en solid stålkula i storlek ungefär som en golfboll och jag kan säga att det hade krävts många slag, och klubbor innan man tog sig runt med den.
Mitt första slag var med en gammal persimmon och då jag toppade så var det bara metallplattan i sulan som lossnade. Nästa slag träffade jag rent och då sprack hela huvudet.
Sedan testade jag även med en gammal metalwood och inte heller den höll för att slå med då träffytan bucklades in samt att hela klubban slets sönder i närheten av skaftet.
Nu minns jag inte exakt hur långt stålkulan gick men det var runt 5 meter ungefär. Och det var totallängd, carry var nog inte mer än max 1 meter .
Många konstiga idéer har denna knäppgök haft i sina dar.