NFL 2024/2025 *Innehåller spoilers*

Schysst luring av Broncos vid 4th & 8.

1 gillning

Vikings vs Rams. Inte givet hur det slutar; Vikings har en skadelista som kanske kan påverka?
Sedan börjar det riktiga slutspelet…

Herrejävlar vilken smäll. Det gör ont och va nfl-spelare.

Vikings var riktigt usla. Bedrövlig Offensive line (tackle, guard) Sunkigt QB-spel.

1 gillning

Divisionals ser spännande ut. Förutom Chiefs vs Texans då, kanske.
Spelar Rams som förra veckan så kommer Eagles få jobba rejält för en ev vinst. Ok, man kan fundera på hur bra värdemätare Vikings var för de var stinkande dåliga men Rams är att räkna med.
Ravens-Bills kan kanske bli en rejäl kamp? Hoppas kan man ju.

Texans har överaskat men mot Kansas borde det sätta stopp. Hoppas inte det.

1 gillning

Texans stretar mot skapligt bra men deras kicker kanske får leta ny adress.

https://www.reddit.com/r/Texans/comments/1i4qxpn/was_mahomes_intentionally_flopping_after_the_hit/

https://www.reddit.com/r/Texans/comments/1i4nasi/demeco_ryans_on_the_ref_calls_us_vs_everybody/

Det är fan pinsamt hur domarna får fortsätta.

Vidare, vad fan håller dazn på med? I Texans vs Domarna så var ljudsynken på 40’ helt kass och i lions-matchen ser 40’ ut så här (vanliga ser ok ut):

Blir till att säga upp abbonemanget.

1 gillning

Och det är ju 40’ man vill ha!

Finns andra dåliga saker också. Highlights startar inte från början så man får göra rewind för att kolla från start.

Dazn imponerar inte.
Jag köper när slutspelet börjar. Säger upp efter Super Bowl.

Lions pallade inte.
Rams @ Eagles ikväll. Kan bli bra.

Bara ravens kvar man kan hålla på.

Rams @ Eagles.
Nollgradigt och ökande snöfall. Satan vad kallt med barärmat i det vädret. Planen halkig. Bollen halkig.
Inget skönspel men det händer mycket.

En hel skog med “sacks” och Hurts skadade knät vid en av dem. Oklart hur mkt skadad men han är i alla fall påverkad av det.
En Safety. En TD som blev “reversed”.
En sack-fumble och sedan “conversion” vid 4th & 4.
Stafford har inte varit bra.
Eagles running game kommer avgöra.

Commanders gjorde en riktigt snygg Fake Punt.

Men så mkt mer gjorde de inte. Klasskillnad. Eagles RB Barkley är grymt bra.

1 gillning

Ännu en match med konstiga domslut. Vill man vinna superbowl får man värva taylor swifts pojkvän.

Kommentarer på ovan:

How can they say Worthy had possession before it hit the ground? I could see Elam had it, but worthy just had one hand on it prior to it hitting.

-Worthy must have the strongest finger tips on the fucking planet

Här ser alla utom NFL att bollen är över. Även domaren som står bäst till markerar direkt att den är över. Domaren som inte kan se däremot säger att den inte är över. Dom visade en snabb review från ovan som även den visade att den var över. Domslut: den var inte över!

1 gillning

Det tråkiga är ju att KCC varit ett bra lag utan domarhjälpen. Nu hatar alla dom istället. Men det skiter ju pengarna i.

Sedan finns det nog rimligen vissa inslag av bias också. Eftersom KC fått en del tveksamma domslut med sig och då de är champs etc, så kommer vi att vara både biased och kolla samtliga domslut.

Jag har helt slutat titta på deras matcher för jag vet att om det är jämnt eller dom ligger under så får dom en promenad med flaggor till end zone.

1 gillning

Jag hoppas verkligen att Eagles gör en kanonmatch på måndag morgon (den 10:e alltså). Vore gott om KC inte blir champs igen. Det hängde ju på en del saker för KC i Conf-finalen.

1 gillning

Å andra sidan… Eagles…

To each his own. Jag gillar både Hurts och Allen, för deras spelstil. Dvs att de själva tar lite runs och inte är alldeles primadonnaaktiga i sitt uppträdande.