Modetråden

Jodå, har allt testat riktig ull… Men det luktar om man svettas i det.

Mina kängor som jag haft i fem år och har gått över halva stan med luktar ingenting heller. Det handlar mer om att vädra ur skor och inte nöta in svetten för djupt, vilket är enkelt med skor. Men helt omöjligt med underställ.

Nu i rätt tråd.

1 gillning

Funkar på Ullareds camping. Ingen annanstans.

1 gillning

Är det nån mer än jag som blivit ombedd att lämna rangen på Drottningholm pga ful t-shirt?

Brandgul med Hawaii-motiv uppskattades inte av två blåhåriga damer.

Nej. Jag kommer nog aldrig vara i närheten av så “fel” kläder så att jag blir avvisad från klubben.

Nej men jag tänkte nog åka ut till rangen i jeans här nån dag. Senast hade jag smutsiga regnbyxor. Men det är klart, det är väl inte lika fint här som det är på Drottningholm. :slight_smile:

1 gillning

Det närmaste var att jag fick låna en kavaj för att bli insläppt på lunchen när jag lirade Muirfield.

Är bara lite petig med att kläderna sitter hyggligt.

Eww inga strumpor

Brooke, bara brooke

Snygga shorts och ankelsockar funkar fint på golfbanan.
Sockar är svarta, utom med vita skor tillsammans med vita shorts.
Ok, om man kör riktigt färgmatchat så kan sockar ha annan färg.

För den som är puritan (socktaliban): Vanliga korta sockar med en dm skaft, går fetbort. Puritaner skall ha strumpor som går strax under knät, till shorts. Klassisk uniformsordning. :wink:

Nog finns det väl andra spelare än Henderson, som har snygga spiror?
(Nej, van Rooyens vrister räknas definitivt inte dit :sweat_smile: )

Utanför golfbanan och vissa restauranger är jag strumplös hela sommaren. Går då mest i Sebago Dockers eller Birkenstock. Ganska laidback klädstil, men aldrig sloppy.

Jag har i stort sett alltid vita skor på golfbanan, med svarta ankelsockor om jag har svarta shorts, i övrigt vita ankelsockor. Aldrig standardlängd på sockorna till shorts. Alltid piké i funktionsmaterial på golfbanan sommartid. Gubbmage gör att jag oftast bryter mot klädseden och bär pikén utanpå shortsen. Är noga med att ha passande färg på skärpet, vit, grå, svart eller marin.

Det ser kanske lustigt ut att skriva här klockan två på natten mellan onsdag och torsdag. Jag var på begravning igår och ligger vaken med tankarna.

1 gillning

Låter bra. Ordnad färg på bälte o keps. :ok_hand:
Låt tankarna vandra, det behövs ibland.

Men ingen bär upp golfkläder bättre än henne.

När man säger “ankelsockor” för män, är det som går över ankeln eller strippad ankel? Kommer aldrig vänja mig vid det där tanthärmandet

Ok en som faktiskt lyckas bära upp annat än pike och långbrallor med tillräcklig längd väl är Schwarzel. Lagom ripped.

I:arna i Linköping, de som var mest stekaraktiga körde det där Dockers utan strumpor köret då der blev kortbyxvarmt. Hängde med dem en hel del och de försökte få mig att köra så. Men blev bara svettig i dojorna och fick skoskav.

Och jävlar vad de ylade då jag hade strumpor i sandaler. Men de fick gnälla. På fest kunde jag i viss mån lida pin för att vara fin men aldrig civilt.

1 gillning

Man får skoskav av nya Dockers, precis som ett par nya Footjoy Premiere. När de väl är ingångna är blir de en bra kompis. Jag är allt annat än stekare.

Det är synd att Skechers flip-flops inte finns med soft spikes…

Disclaimer: Jag är inget modeorakel men jag vet vad jag själv tycker.

Under förutsättning golfbana
Med shorts: Bar ankel. Korta sockar över ankeln tillsammans med shorts är inte jättesnyggt på golfbanan. Undantag finns iofs.
Med långa byxor blir det tvärtom, då är det fult som f-n med bar ankel som kikar fram då och då.
Såna där pyjamasbrallor som bla vanRooyen kört med går fetbort.

Utanför golfbanan, sommarledig och lite skönt häng med polarna och/eller frun så gäller helt andra “regler”. Absolut inte sockar om man tex kör med linnebrallor, linneskjorta och loafers.

:wink:

1 gillning