Alternativt får du ha dem på basketplanen.
Jag får inte ihop matematiken här.
2 t-shirts är vad som går åt under en dag om man utför någon fysisk aktivitet, speciellt sommartid.
Och du kan inte heller spela mycket golf om du klarar dig med 2 pikétröjor i 2 veckor om det blir 25-30 grader och sol under en period.
Hmmm. Ungefär så här. Räknar inte så siffrorna är en sorts metafor/uppskattade.
20 skjortor. Borde fimpa av fem av dem.
20 piké för golf o vardag. Borde dumpa fem.
Några “fina” piké-ish för mer ordnade tillfällen
Några tischor för gymmet
Fem golfshorts
Tre golfbyxor lång
Två par snygga shorts
Tre par snygga långbyxor
Jeans
…
Iofs inte minimerad garderob men mycket färre än så där
skulle inte funka.
Är det 25 grader åker jag absolut inte till golfbanan.
En golfdag = en piké. Även i +5.
Nja, i +5 är det oftast vanlig t-shirt, långärmad tröja och sedan någon slags vindjacka som ytterplagg.
Finns det ingen som helst sannolikhet att jag tänker spela i kortärmat tycker jag det är bekvämare utan krage på understa tröjan.
Använd ull-plagg vid träning så slipper du svettlukt i kläderna. Bara att torka och vädra.
En golfdag, gårdagens piké om jag bara gått och skrotat dagen innan. Efter golf åker allt i tvätten förstås. Jag blir aldrig varm, som damerna, går direkt från kall till svettande.
I plus 5 eller regn är jag inte lika tuff som salig Merpo, det är regnjacka på, och långärmat lager under.
Om jag skall inventera klädförrådet är nästan inget inköpt av mig själv förutom underkläder och strumpor(som köps av ungar som kommer och säljer vid dörr, det uppmuntras). Allt övrigt är presenter från hustru och dotter, och sen släpar hustrun med mig till den dyra modeaffären med långa jämna mellanrum och ekiperar mig, eller då Boomberang har sale i nån lagerbyggnad(länge sen nu). Intressant är hur många t shirt man har, de håller ju liksom för evigt. Så det är många.
Men allt svart vitt blått eller grått, och byxor som är blåa eller nåt beige/khaki.
Har faktiskt en tuxedo, som jag lyckade banta mig i till Y2K, sonen kunde ha den på en fest innan han drog iväg över 190. Den hänger kvar i garderob som orealistiskt bantningsmål…
Jag rensade I garderoben inför säsongen. Nu åkte tröjorna inköpta i Thailand för 24 år sedan. Köpte dem på en marknad. “Märkeströjor”…
Fortfarande I mycket bra skick men inte funktionsmaterial
De verkar ju sitta lite lågt, drar man upp dom lite mer vuxet så
Min äldsta är en ännu oanvänd SOF-89 t-shirt. Skriker 80 tal med neoniga färger.
Har hört denna myt så många gånger, men stämmer inte alls. Svetten luktar precis som i andra plagg. Däremot svårare att tvätta. Men skönt när det är kallt.
Lite samma stil som Day hittade jag på en obskyr marknadsplats. Visade den för kollegan och han himlade med ögonen.
Det komiska är att om, jag säger om, det slår… så kommer han köpa dessa kläder.
Egon
Don’t we all…
Vi påverkas nog mer än vi kanske tror, lite till mans.
Absolut.,
Jag har ett par tapered ”mjukisbrallor” (mm-sports) som sitter tajt överallt utom runt röva och Petter Nicklas. Såå sköna och tydligen såååå fula enl. övr. familjen.
Joggers kommer betydligt närmare min radar.
Egon
… och så slog jag på Genesis och det första jag ser är Scheffler med en luvtröja.
Var nära att ropa hem en från Druids tidigare idag.
Påverkad… Ja.
Egon
Kanske nte rätt tråd men…
Är det någon härinne som har koll på kvalitet på Druids kläder?
Jag gillar deras tanke på ”paket” och att det finns så många föreställningar att välja på.
Egon
Enligt kommentatornena frågade Matsuyama on strömmen hade gått på rummet

Har hört denna myt så många gånger, men stämmer inte alls. Svetten luktar precis som i andra plagg. Däremot svårare att tvätta. Men skönt när det är kallt
Då är det inte äkta ull. Jag hade ullfoder i ett par vinterkängor och vanligt syntet/bomull i ett par vandrarkängor. Skaplig skillnad vid provsniffning av de båda… De med ull luktade nya. De andra luktade död.