Modernt eller old school?

Rondellkörning och grillning?

Retro allt efter den tiden är inte riktig golf typ…

Alla där Odis dränkte motparten i text och argument och motparten inte insåg det hopplösa läget. Alla där fd och Bwiss fick härja fritt. Och många fler…

Mulligan ja eller nej…

1 gillning

Jag är inte så förtjust i blinda hål men ett eller annat får man stå ut med, så länge man vet vart man skall sikta och hur långt man bör slå.

Jag kan helt hålla med dig, men ett och annat blint slag får man ju då och då och då måste man ju på något sätt behöva veta avståndet, inte behöva gissa.

1 gillning

Rosses Point, Shopen. “Have you played here before? On the 18th, aim over the white stone”.

Där slår man driver så avstånd är inte så intressant.

Damn… jag har missst mycket.

Longdriving Norr och Progolfer, flakan.

Rumpis.

Tycker inte det ena utesluter det andra. De förmågorna du beskriver är signum för duktiga spelare. Finns nog ingen i toppen som egentligen inte lika gärna kunde skippa sina caddies och gå på ”känsla”. Att de vill veta absolut fysiskt avstånd är nog av samma anledning vi andra vill det. Av samma anledning tas lika stor hänsyn till vind och övriga inverkande parametrar.
Med det sagt hade det faktiskt varit roligt med en caddielös tävling på touren, med borttagna längdmarkeringar. Hade nog gått lite vildare till då.:slightly_smiling_face:

1 gillning

Nej alla dar

Vi kör alltid mulligan på 1:an men det är ändå skönt att man är i form nu så man typ aldrig behöver nån. Åter igen, kan bara påverka mitt hcp neråt så ingen som blir lidande i tävling.

1 gillning

Mulligan på ettan känns inte ens som fusk. Man bara avbryter rundan och börjar på en ny. :grin:

7 gillningar

På min hemmabana är man tillbaka vid klubbhuset igen efter 2 första hålen. Finns nog en baktanke med det - antingen avbryter man och tar några öl eller så avbryter man och börjar om på ettan :grin:

1 gillning

Kanske svårt att sortera fakta vs åsikter men att ”starta om” är inte fusk.
Att avbryta en handicaprond, utan giltigt skäl, är det.
Nu är det ju så, irl., att ronden inte behöver vara föranmäld eller kanske snarare behöver bevisas vara föranmäld, så där klarar man sig tekniskt sett med en omstart.

Egon

Fast det argumentet är irrelevant då det finns regler som reglerar det. Eller BORDE reglera det…